© Konya Postası 2021

YASAL SOYGUN

Karatay İlçesi Fevzi Çakmak Mahallesinde bulunan Mülkiyeti Hazineye ait 137.700 m2 yüzölçümlü taşınmaz rayiç bedeli 42 milyon lira tutarında iken 4706 sayılı kanunun harca esas bedel üzerinden küçük sanayi sitesi kooperatifine satış hükmüne istinaden Kooperatifçilik kılıfı altında bir kooperatife 2 milyon liraya satıldı.

DEVLET 40 MİLYON LİRA ZARAR ETTİ

Evet, göz göre göre Kooperatif kılıfı adı altında Devlet 40 milyon TL zarar etti. 4706 Sayılı Kanuna göre harca esas değer üzerinden bu kapsamda satışın gerçekleşebilmesi için söz konusu taşınmazın "küçük sanayi alanı" olarak planlanması öngörülmektedir. Büyükşehir Belediyesi ve ilgili İlçe Belediyesi 1/5000 lik ve 1/1000 lik planları "küçük sanayi alanı" olarak ayırmakla harca esas değerle yani 2 milyon TL bedelle satışın önünü açmıştır. Peki, aynı kanun harca esas bedel üzerinden Belediyelerin de satın alma hakkı olduğunu bildirmesine rağmen bu sosyal görev neden Belediyeler tarafından üstlenilmeyerek adrese teslim satış yapılmıştır? Kooperatif kılıfını kullanarak yap-sat müteahhitlerine 40 milyon TL haksız kazancın takipçileri kimlerdir?

YANLIŞDAN DÖNÜLDÜ AMA;

Harca esas bedelle rayiç bedel arasındaki devasa vurgunun farkına sonradan varan (?) Büyükşehir Belediyesi satış işlemleri aşamasında plan değişikliği yaparak satışa konu taşınmazın satışını durdurmak istedi. Ancak Kooperatifin açtığı dava ile yürütmenin durdurulması kararı verilerek plan eski haline, yani 2 milyon TL bedelle satış şartlarına tekrar dönmüş oldu.

SATIŞ DURDURULAMADI

Küçük Sanayi Sitesi planı ile alınıp, sonradan bu vasfı plan değişikliği ile kaldırılan ve satış amacından farklı kullanımın yolunu açan plan değişikliği Milli Emlak Müdürlüğünün titiz takip ve çalışması ile ortaya çıkartıldı. Plan değişikliğinin satış şartını ortadan kaldırdığını, satışın bu kapsamda yapılması için kanuni dayanağın kaybedildiğini Maliye Bakanlığına bildiren Milli Emlak Müdürlüğü, Bakanlıktan gelen "satışı gerçekleştirin" talimatı ile satış işlemlerine devam etti.

DOSYAYA ÖZEL TAKİP

Milli Emlak Müdürlüğünün onay için Bakanlığa gönderdiği her türlü işlem aylar, hatta yıllar sürmekte iken bu satışa ait onay ve yazılara anında cevap verilmesi, satışı gerçekleştirin baskısı, konunun Bakanlıkta görevli birileri tarafından özel olarak takip mi ediliyor sorusunu akıllara getirdi. 

YASALARA UYGUN, YA VİCDANLARA?

Şimdi soruyoruz;

Söz konusu kanun kapsamında Belediyeler tarafından da satın alınma imkanı varken konu Belediyelerce neden değerlendirilmemiş, yap-sat müteahhitlerine satış yapılmıştır?

Harca esas değer aynı zamanda emlak vergisine esas bedel iken, rayiç bedelle harca esas bedel arasındaki uçurum, emlak vergisi tespit komisyonunca neden güncellenmemiştir? (Taşınmazın harca esas bedeli 15,00 TL/m2 iken rayici 310,00 TL/m2'dir)

Maliye Bakanlığınca satış talimatını müteakip neden plan değişikliği yapılarak farklı kullanımın ve rantın önü açılmış olmuyor mu?

Milli Emlak Müdürlüğü plan değişikliğini fark etse de 40 milyon TL nin hesabını kim verecek?

Son olarak; zoraki kanuni ancak zinhar gayr-i vicdani satışı kimler durdurmalıydı? (Haber Merkezi)

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER