Acil numaralar 112'ye bağlanıyor
Tarih itibari ile ay ve gün olarak 112’yi çağrıştırdığı için 1.12 tarihinde Sağlık Bakanlığı’na bağlı 112 Acil Servis çağrı numarası İçişleri Bakanlığı bünyesindeki 112 Çağrı Merkezi’ne bağlandı.
MuÄŸla’daki tüm acil çaÄŸrı merkezlerinin tek numarada toplanması amacıyla 3 yıldır çalışmaları devam eden 112 ÇaÄŸrı Merkezi’ne 110 Ä°tfaiye, 122 AFAD’dan sonra 112 Acil Servis çaÄŸrı merkezleri de 112 ÇaÄŸrı Merkezi bünyesine katıldı. 155 Polis, 156 Jandarma, 177 Orman Yangın, 158 Sahil Güvenlik ve 181 DoÄŸa Koruma ve Milli Parklar Åžube MüdürlüÄŸü olmak üzere 5 kurumun acil çaÄŸrı numaraları da iki ay içinde 112 Acil ÇaÄŸrı Merkezi’ne entegre olması bekleniyor.
112 Acil Servis numarasının 112 ÇaÄŸrı Merkezi’ne entegre olması nedeniyle düzenlenen törene Vali Vekili Salih Gürhan, Vali Yardımcısı Fethi Özdemir, Ä°l SaÄŸlık Müdürü Dr. Cihan Tekin, Halk SaÄŸlığı Müdürü Uzm. Dr. Mustafa Nuri Ceyhan ve 112 ÇaÄŸrı Merkezi Müdürü Kamil Karakaya katıldı.
AMAÇ BÜTÜNLEŞİK HÄ°ZMETVali Yardımcısı Fethi Özdemir, 112 Acil ÇaÄŸrı Merkezi hizmet binasının tam kapasite hizmete sunulma aÅŸamasına geldiÄŸini belirti. Özdemir, “YavaÅŸ yavaÅŸ 112 Acil ÇaÄŸrı Merkezine taşınacak olan birimlerimizi taşımaya baÅŸladık. Burası 112 Acil ÇaÄŸrı Merkezi. 112 ÇaÄŸrı ile karıştırılıyor. Bu merkez Ä°çiÅŸleri Bakanlığı bünyesinde Valiliklerin bir birimi. BüyükÅŸehir Belediyelerinde Yatırım Ä°zleme Koordinasyon Merkezi’ne baÄŸlı bir birim. BüyükÅŸehir olmayan illerde yine valiliklere baÄŸlı bir birim. Aradaki fark sadece BüyükÅŸehirlerde Yatırım Ä°zleme Koordinasyon Merkezine baÄŸlı olması. Burada acil çaÄŸrı numarası ile adlandırılan 8 birim konuÅŸlanacak. Tüm çaÄŸrı merkezlerini içine alan tek numara olacak o da 112 ÇaÄŸrı numarası ile aranacak. Önümüzdeki süreçte, 155 Polis Ä°mdat, 156 Jandarma, 177 Orman yangın gibi tüm birimler 112 çaÄŸrı numarasında birleÅŸecek. Buradaki amaç bütünleÅŸik hizmet vermek. Tüm birimler arasında koordineli çalışma saÄŸlamak ve tüm çaÄŸrıların tek kayıt altında tutulmasını saÄŸlamak. Teknoloji ve donanım itibari ile daha geliÅŸmiÅŸ ve günümüze uygun bir ÅŸekilde yapılandırma bu” dedi.
“DAHA NÄ°TELÄ°KLÄ° HÄ°ZMET VERECEĞİZ”Ä°l SaÄŸlık Müdürü Dr. Cihan Tekin, 112 çaÄŸrı merkezinin Ä°çiÅŸleri Bakanlığı bünyesindeki 112 Acil ÇaÄŸrı Merkezine geçmesinde vakalara ulaÅŸmada bir deÄŸiÅŸiklik beklemediklerini belirterek, “Türkiye çapında baktığımız zaman ilk 10 dakika içerisinde yüzde 95 oranında vakaya ulaşıyoruz. MuÄŸla il genelinde 10 dakikanın altında ortalama 6,5 dakikada vakaya ulaşıyoruz. Kırsal alanlarda ise bu süre ilk yarım saatte bugüne kadar tüm vakalara ulaÅŸtık. Bizim asıl beklentimiz gereksiz çaÄŸrı yükünden kurtulduÄŸumuz için çok daha nitelikli hizmet verme olanağına kavuÅŸacağız. Bir diÄŸer artı yönümüz ise bütünleÅŸik saÄŸlık hizmeti verilmesi olacak” dedi.
“Ä°KÄ° AY Ä°ÇÄ°NDE 8 KURUMUN ÇAÄžRI NUMARALARI TAÅžINACAK”112 Acil ÇaÄŸrı Merkezi Müdürü Kamil Karakaya ise ilk hizmete giren birimin BüyükÅŸehir Ä°tfaiye Daire BaÅŸkanlığı olduÄŸunu belirterek, “24 Kasım’da Afet ve Acil Durum MüdürlüÄŸü (AFAD) 112 nolu hatta sistemimize entegre edildi. Bugün özellikle ay ve gün olarak 1.12 yani 112 olması sebebiyle SaÄŸlık MüdürlüÄŸümüzün 112 ÇaÄŸrı Merkezini bugüne ayarladık. Bugün artık 112 hattı SaÄŸlık Bakanlığından Ä°çiÅŸleri Bakanlığına geçmiÅŸ oldu. Åžu an için 112 Acil ÇaÄŸrı Merkezi MüdürlüÄŸümüzde üç kurum hizmet veriyor. VatandaÅŸlarımız ÅŸu anda 110, 122 ve 112 hatlarını aradıklarında 112 ÇaÄŸrı Merkezi’ne ulaÅŸmaları mümkün. Önümüzdeki iki ay içinde de planlamamız dahilinde diÄŸer 5 kurumumuzu da sisteme entegre edeceÄŸiz” dedi.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.