Bakan Elvan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Avrasya Tüp Tünel Projesi'nin Marmaray'ın kardeÅŸi olacağını, ancak sadece karayolu araçları için yapılacağını hatırlattı. Günde 90 bin araca hizmet verecek tünelin, biri gidiÅŸ biri dönüÅŸ olmak üzere 2 katlı olacağını ifade eden Bakan Elvan, "Ulaşım süresinin azalmasıyla birlikte tarihi yarımada da hava kirliliÄŸinde ve yakıt tüketiminde önemli azalma yaÅŸanacak" diye konuÅŸtu. Bakan Elvan, 2 milyar liranın üzerinde maliyeti bulunan projenin kazı çalışmalarında önemli ilerleme saÄŸladıklarını belirterek, doÄŸu yönünde kazı çalışmalarında ilerlemenin yüzde 70'in üzerinde olduÄŸunu bildirdi. KazlıçeÅŸme-Göztepe arasını 100 dakikadan 15 dakikaya indirecek projede, BoÄŸaz'ın altından geçecek tünelin delme iÅŸlemlerinin baÅŸlamak üzere olduÄŸunu belirten Bakan Elvan, ÅŸunları kaydetti: "Projede kullanılacak Tünel Açma Makinesi (TBM), BoÄŸaz'ın zemin ÅŸartları ve basınç ortamına göre özel olarak tasarlandı ve Almanya'da yaptırıldı. Bu dev köstebek HaydarpaÅŸa Limanı'ndan Cankurtaran'a kadar olan 3,4 kilometreyi BoÄŸaz'ın 106 metre altından kazacak. 1.500 ton ağırlığında olan ve 130 metre uzunluÄŸundaki bu dev makineyi 40 metre derinlikte monte ettik, çok yakında BoÄŸaz'ın altını delme iÅŸlemlerine baÅŸlıyoruz. Bu dev köstebek günde yaklaşık 10 metre kazı yapacak ve 1,5 yıldan kısa sürede kazı iÅŸlemlerini tamamlamış olacağız." Sahil Yolu kapanmayacak Proje kapsamında Cankurtaran ile KazlıçeÅŸme arasındaki sahil yolunu 8 ÅŸeride çıkartacaklarını belirten Elvan, sahil yolundaki çalışmanın yaz aylarında baÅŸlayacağını bildirdi. Çalışmalar sırasında sahil yolunun kapatılmayacağının da altını çizen Elvan, "Sahil yoluna paralel iki ÅŸerit yapacağız. Böyle aktara aktara, sahil yolunu hiçbir zaman kesmeden Cankurtaran-KazlıçeÅŸme arasındaki yolun standardını yükselteceÄŸiz, ÅŸerit sayısı arttırılacak" dedi. Söz konusu Tünelin Bostancı-Kadıköy arasındaki araçların tünel vasıtası ile Sirkeci-Yenikapı-Zeytinburnu'na geçiÅŸinin saÄŸlanacağına iÅŸaret eden Elvan, 14,6 kilometre uzunluÄŸundaki projenin Florya -Sirkeci Sahil Yolu'ndan baÅŸlayarak Ankara Devlet Yolu'nun Göztepe KavÅŸağı mevkiinde sona ereceÄŸini ifade etti. Dünyanın 6'ncı büyük tüneli Bakan Elvan, proje kapsamında 8 adet alt geçit, 10 adet yaya üst geçidi ve 4 adet mevcut kavÅŸak iyileÅŸtirmesinin de yapılacağını belirterek, "Tünel dışındaki kavÅŸak ve yaklaşım yolları da Ä°stanbul BüyükÅŸehir Belediyesine ücretsiz olarak devredilecek. Sadece tünel ücretli olacak. Alınacak ücretin 4 dolar + KDV karşılığı Türk Lirası olması planlanıyor. Bu tünelin dünyanın 6'ncı büyük tüneli olacağı düÅŸünüldüÄŸünde; saÄŸladığı yakıt tasarrufu bile bu deÄŸerin çok çok üzerinde. Tünel, köprü geçiÅŸlerini önemli ölçüde rahatlatmanın yanı sıra egzoz emisyon salınımını da büyük ölçüde düÅŸürecek" diye konuÅŸtu. Etiketler: Marmaray Projesi, Avrasya Tüp Tünel Projesi,
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.