Konya
20 Eylül, 2024, Cuma
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

Elvan: Marmaray tüm ülkelerin kazanımı

Elvan: Marmaray tüm ülkelerin kazanımı
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Marmaray'ın sadece Türkiye'nin değil Demir İpek Yolu güzergahındaki tüm ülkelerin kazanımı olduğunu kaydetti.
  Uluslararası Demiryolları BirliÄŸi'nin (UIC) "11. Avrupa Demiryolu Trafik Yönetim Sistemi (ERTMS) Dünya Konferansı ve Fuarı", UlaÅŸtırma, Denizcilik ve HaberleÅŸme Bakanlığı'nın himayesinde ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) iÅŸbirliÄŸinde, Haliç Kongre Merkezi'nde baÅŸladı.Elvan, konferanstaki konuÅŸmasına Åžili'de meydana gelen depremle baÅŸlayarak, Türkiye'nin depremin acısını en derin yaÅŸayan ülkelerden biri olarak Åžili halkına geçmiÅŸ olsun dileklerini ilettiÄŸini ve bugüne kadar olduÄŸu gibi bundan sonra da Türkiye'nin insani yardımlar baÅŸta olmak üzere her türlü yardıma hazır olduÄŸunu bildirdi.Türk demiryolu idaresiyle sıcak iÅŸbirliÄŸini bu konferansla taçlandıran UIC'i kutlayan Elvan, 38 ülkeden demiryolu idarecisi ve tedarikçisi sıfatıyla konferansa katılan konuklara teÅŸekkür etti.Ulaşımın bugünün dünyasında üretimle tüketim arasındaki zincirin en önemli halkasını oluÅŸturduÄŸunu belirten Elvan, bir ürünün deÄŸer haline gelmesinin de yine dolaşıma girmesiyle mümkün olduÄŸunu dile getirdi.Demiryolu ulaşımının zamandan tasarruf ederek hızlı, güvenli ve düÅŸük maliyetli taşımacılık özellikleriyle büyük avantajlar saÄŸladığını vurgulayan Elvan, 20. yüzyılın başında modernleÅŸmenin en önemli araçlarından birinin de yine demiryolu ulaşımı olduÄŸuna iÅŸaret etti.Özellikle sınırlar ötesi ticaretin artırılmasıyla birlikte demiryolu ulaşımının küresel ölçekte bir ulaşım modu olarak kullanılmaya baÅŸlandığını anlatan Elvan, çevre-insan iliÅŸkisi, daha az arazi kullanımı, kaynakların sürdürülebilir alanlara kaydırılmasının da demiryolunu ayrıcalıklı kıldığını belirtti.Uluslararası sürdürülebilir bir taşımacılık politikasının her ulaşım modunun geliÅŸmesini ve aralarındaki uyumu zorunlu hale getirdiÄŸine dikkati çeken Elvan, bu açıdan bu konferansın ülke ve bölge demiryolu koridorlarının açılarak trafik güvenliÄŸinin saÄŸlanması, ortak standartlarda buluÅŸma ve uygulamada birlik açısından önem arzettiÄŸini söyledi.- "Demiryolu ağının tamamına yakını Türkiye'de üretilen raylarla yenilendi"Ülke olarak özellikle son 12 yıllık süreçte demiryolunu devlet politikası olarak diÄŸer ulaşım modlarıyla birlikte gerçekleÅŸtirdiklerini belirten Elvan, modlar arası uyumu da ayrıca bir politika olarak ele aldıklarını ve bu yönde projeler geliÅŸtirdiklerini ifade etti.Bu dönemde hızlı tren ağını kurduklarını ve ülkenin dört bir yanına ulaÅŸtırmaya baÅŸladıklarını anlatan Elvan, ÅŸöyle devam etti:"Modern Demir Ä°pek Yolu'nun önemli ayaklarından biri olan Marmaray'ı açarak denizin altından iki kıtayı birleÅŸtirdik. Türkiye'de demiryolu endüstrisinin oluÅŸması için çok önemli adımlar attık. Demiryolu sektörünü serbestleÅŸtirecek yasal düzenlemeleri hayata geçirdik. Bunların yanında Avrupa BirliÄŸi (AB) demiryoluyla ulusal demiryolunu entegre edecek mevzuatı oluÅŸturduk. Ä°ÅŸte bu dönemde UIC ve Avrupa demiryolu kuruluÅŸlarıyla iÅŸbirliÄŸi içerisinde bu tür organizasyonlarda bir araya gelmemiz hem Türkiye, hem Avrupa hem de bölge ülkeleri açısından büyük önem arzetmektedir. Bu baÄŸlamda Türkiye doÄŸal koridor iÅŸlevi görmekte, adil ve sürdürülebilir bir ulaşım ortaklığının etkin taraflarından biri olmaktadır."Bakan Elvan, Türk demiryollarının son yıllarda geliÅŸtirdiÄŸi ve uyguladığı projelerle demiryolu ulaşım standartlarını oldukça yükselttiÄŸini belirterek, bunun yanında Türkiye'de yeni hızlı ve konvansiyonel demiryolu hatları yapıldığını ve demiryolu sektörünü canlandıracak uygulama ve adımların da eÅŸ zamanlı olarak atıldığını söyledi.Demiryolu ağının tamamına yakınının Türkiye'de üretilen raylarla yenilendiÄŸini ve altyapısının yüksek standartlı hale getirildiÄŸini vurgulayan Elvan, Türkiye'de ulusal demiryolu ağının geliÅŸtirilmesinin demiryolu özel sektörünün oluÅŸmasına da ivme kazandırdığını kaydetti.Ankara-EskiÅŸehir, Ankara-Konya, Konya-EskiÅŸehir yüksek hızlı tren hatlarının iÅŸletmeye açıldığını ve Türkiye'nin dünyada yüksek hızlı tren iÅŸleticisi ülkeler liginde yer aldığını aktaran Elvan, "Ä°stanbul-Ankara yüksek hızlı demiryolunun, Ä°stanbul-EskiÅŸehir kesimi de tamamlanmış, test ve sertifikasyon çalışmaları devam etmektedir. Åžu anda yapımı devam eden yüksek hızlı ve hızlı demiryolu projeleri de kısa vadede tamamlanacak ve yaklaşık 40 milyonluk bir nüfus doÄŸrudan yüksek hızlı tren ulaşımına eriÅŸmiÅŸ olacaktır" diye konuÅŸtu.- "Avrupa'dan gelen bir yük, blok trenlerle Pakistan'a kadar gidebiliyor"Bölgesel ve kıtalar arası ölçekte gerçekleÅŸen büyük demiryolu projelerinden birinin de Marmaray olduÄŸunu belirten Elvan, "Marmaray ile sadece Ä°stanbul'un iki yakası birleÅŸtirilmekle kalmamış, Uzak Asya'dan Batı Avrupa'ya uzanan modern Ä°pek Demiryolu'nun en önemli halkalarından biri, Ä°stanbul BoÄŸazı'nın 62 metre altında bir mühendislik harikası olarak inÅŸa edilmiÅŸtir. Marmaray sadece Türkiye'nin bir kazanımı deÄŸil, Ä°pek Demiryolu güzergahındaki tüm ülkelerin kazanımıdır. Ä°pek Demiryolu'nun diÄŸer önemli halkası olan Bakü-Tiflis-Kars demiryolunun ise inÅŸası devam etmektedir" ifadelerini kullandı.DiÄŸer taraftan, Avrupa, Orta DoÄŸu ve Asya ülkelerine blok yük treni koridorları oluÅŸturulduÄŸunu dile getiren Elvan, ÅŸöyle devam etti:"Avrupa'nın Orta DoÄŸu'ya, Kuzey Afrika'ya ve Orta Asya'ya demiryolu yük koridorlarıyla baÄŸlanması bu açıdan Avrupa için önem arzetmektedir. Türkiye'nin yük yoÄŸun bölgelerine inÅŸa edilen ve edilmekte olan lojistik merkezlerle yük taşımacılığı ve kombine taşımacılık da ayrıca teÅŸvik edilmektedir. Aynı zamanda üretim merkezleri ve organize sanayi bölgeri de demiryolu hatlarıyla ulusal aÄŸlara baÄŸlanmıştır ve baÄŸlanmaktadır.ÖrneÄŸin, Manisa'dan bir tren Almanya'ya, Orta DoÄŸu'dan Akdeniz kıyısındaki Mersin'e gelen bir yük ise Karadeniz kıyısındaki Samsun'dan tren feri baÄŸlantısıyla Kavkaz'a, oradan da Rusya'nın içlerine kadar ulaÅŸmaktadır. Yahut Avrupa'dan gelen bir yük, blok trenlerle Pakistan'a kadar gidebilmektedir. Bütün bu coÄŸrafya içerisindeki demiryolu yatırımları, yük taşımaları, kombine taşımacılık örnekleri, AB ile demiryolu baÄŸlamındaki iliÅŸkilerimizin daha da güçlenmesi ve iÅŸbirliÄŸimizin artmasını kaçınılmaz kılmaktadır."Bu büyük fotoÄŸrafa bakıldığında bugün açılışında bulundukları konferansın ne kadar önemli olduÄŸunun anlaşıldığını ifade eden Elvan, konferanstan çıkacak sonuçların demiryolu sektörüne ve ülkelerin birlikteliÄŸine önemli katkılar saÄŸlayacağına inandığını da sözlerine ekledi.Bakan Elvan, daha sonra konferans kapsamında düzenlenen fuarın açılışını gerçekleÅŸtirdi ve standları gezerek demiryolu ulaşımına iliÅŸkin projeler ve uygulamalar hakkında bilgi aldı.Kaynak: AA

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDÄ°M
  • 0
    ALKIÅž
  • 0
    KOMÄ°K
  • 0
    Ä°NANILMAZ
  • 0
    ÃœZGÃœN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

BaÅŸka haber bulunmuyor!

tokyobet-tokyobet-nerobet-tokyobet-goldenbahis-tokyobet-levabet-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ngsbahis-ngsbahis-tokyobet-nerobet-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ilelebet-betibom-ajaxbet-trendbet-anadolucasino-heybet-paribahis-aresbet-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-nerobet-pusulabet-piabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-pusulabet-casibom-aresbet-tokyobet-tokyobet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-g�venilir casino siteleri-aresbet-Deneme Bonusu-aresbet-aresbet-