Genç Müsiad’da Ticaretin E Hali Konuşuldu
Genç MÜSİAD Konya Şubesi tarafından Anadolu Liderlik Modeli (ALİM) Projesi kapsamında gerçekleştirilmeye devam edilen eğitim programlarında bu hafta E-Ticaret konusu ele alındı. Programa konuşmacı olarak katılan Hasan Yaşar, katılımcılara E-Ticaret, S-Ticaret ve M-Ticaret ile ilgili konularda ayrıntılı bilgiler verdi.
MÜSÄ°AD Konya Åžubesi brifing salonunda gerçekleÅŸtirilen programın açılış konuÅŸmasını yapan Genç MÜSÄ°AD Konya Åžube BaÅŸkanı Emre BabayiÄŸit, “ALÄ°M Projemiz kapsamında düzenlediÄŸimiz eÄŸitim programlarımızda bu hafta E-Ticaret konusu üzerinde durmak istedik. Günümüzde dünya genelinde ve ülkemizde internet üzerinden yapılan ticaret çok büyük boyutlara ulaÅŸtı. E-Ticaret konusu dış ticaret noktasında da önemli bir satış kanalı olmaya baÅŸladı. Bizler de bu hafta E-Ticaret, S-Ticaret ve M-Ticaret konularında ayrıntılı bilgiler almak istedik” dedi.Ülkemizde internetin ve sosyal medya kullanımının hızla artmasının internet üzerinden yapılan alışveriÅŸi büyük oranda artırdığını belirterek sözlerine baÅŸlayan Hasan YaÅŸar da, “Toplum olarak dünya üzerinde geliÅŸen teknolojiye hızla ayak uyduruyor, sosyal medyayı çok sık kullanıyoruz. Yapılan istatistiklere göre ülke olarak, dünya üzerinde E-Ticaret üzerinden alışveriÅŸ yapan ilk on ülke arasında dokuzuncu sırada yer alıyoruz. E-Ticaret üzerinden yapılan alışveriÅŸler büyük çoÄŸunlukla genç ve orta yaÅŸ grubundaki insanlar tarafından genellikle 11-12 ve 23-24 saatleri arasında yapılmaktadır. S-Ticaret konusu ise sosyal medya üzerinden yapılan ticareti kapsamaktadır. Burada yapılan satışlarda da son yıllarda gözle görünür bir artış söz konusudur. Ä°nsanları aktif olarak bir arada tutma özelliÄŸine sahip sosyal aÄŸlar günümüzde yüksek cirolu ÅŸirketlerin dahi çok sık kullandığı yeni satış kanalı olarak karşımıza çıkmaktadır. M-Ticaret konusu ise internet üzerinden yapılan satışların taşınabilir mobil cihazlar ve akıllı telefonlar aracılığı ile yapılması ve hedef kitleye bu yolla ulaşılmasını ifade etmektedir. Ä°nsanlar günümüzde interneti ve sosyal aÄŸları sadece oturdukları yerden deÄŸil, mobil olarak da büyük ölçüde kullanmaktadır. E-Ticaret sitesi kurarak internet üzerinden alışveriÅŸ yapılabilmesi için öncelikle hedef kitlenin çok iyi belirlenmesi gerekir. Çünkü ürettiÄŸiniz her ürün herkese satılmaz. Satılacak ürüne kapsamlı araÅŸtırma yapılarak karar verilmelidir. Yıllar önce otomobil veya otomobil lastiÄŸi internet üzerinden satılmazken bugün bu ürünlerin internet üzerinden satışı hiç de azımsanmayacak boyutlara ulaÅŸmıştır. Artık internet üzerinden gıda, giyim, aksesuar, hediyelik eÅŸya ve daha birçok ürünü internetten alınmaktadır. Ä°htiyaçlara uygun sistem altyapısının oluÅŸturulması, komisyon konusunda bankalarla anlaşılması, stok ve teslimat konusunun çok iyi planlanması önem arz etmektedir. Sosyal medya kanallarının aktif kullanılması ve saÄŸlıklı veri tabanı tutulması gerekmektedir. E-Ticaret üzerinden satış yapmak çok kullanılan fakat bir o kadar da riskli bir mecradır. Çünkü müÅŸteri satılan ürünle ilgili beÄŸenmediÄŸi olumsuz bir özelliÄŸi sosyal medyada paylaÅŸarak site hakkında kötü intiba da oluÅŸturabiliyor. Ä°nsanlar artık internet üzerinden alışveriÅŸ yapmadan önce o site ile sosyal aÄŸlarda, forumlarda yer alan olumlu veya olumsuz görüÅŸleri araÅŸtırıyor, tavsiyeleri ve yönlendirmeleri benimsiyor. E-Ticaret üzerinden satış yapmayı düÅŸünenlerin bu alanı ek bir satış kanalı olarak deÄŸil, farklı bir satış kanalı olarak görmeleri gerekmektedir. Ä°ÅŸimizle ilgili olarak bir iÅŸ yeri açarken gösterdiÄŸimiz özeni bu mecraya da göstermeliyiz. Belli bir bütçe ayrılması ve altyapı oluÅŸturulması gerekmektedir. Sektörde üretici olma özelliÄŸine sahip bir firmanın, kendi ürettiÄŸi ürünlerin satışını E-Ticaret sitesi üzerinden yapması onu bir adım öne çıkaracaktır. Çünkü firma ürünü kendi ürettiÄŸi için ikinci bir firmaya komisyon vermeyecek bu sayede maliyeti düÅŸecek, rekabet gücü ve kar oranı artacaktır. Son yıllarda ülkemizde bu noktada üretici firmaların birçoÄŸu E-Ticareti baÅŸarılı bir ÅŸekilde kullanmaktadır” ifadelerini kullandı.Programın sonunda Genç MÜSÄ°AD Konya Åžube BaÅŸkanı Emre BabayiÄŸit, Hasan YaÅŸar’a günün anısına hediye takdim etti.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.