Havuz problemini 'havuzda' çözüyorlar
Matematik öğretmenliği yapan Selda Tomaç, sıra dışı öğretme teknikleri ile öğrencilerine matematiği sevdirmeye çalışıyor.
Samsun'un Bafra ilçesinde matematik öÄŸretmenliÄŸi yapan Selda Tomaç, dersi öÄŸrencilerine sevdirmek için sıra dışı yöntemler uyguluyor.
Nazmiye Demirel Ortaokulu'nda görev yapan Tomaç, öÄŸrencilerin matematiÄŸi daha iyi anlayabilmeleri ve sevmeleri amacıyla bazı dersleri sınıf dışında gerçekleÅŸtiriyor. ÖÄŸrencilerini ilçedeki turistik tesise götüren Tomaç, buradaki boÅŸ havuzda havuz problemini anlatıyor.
ÖÄŸrencilerine metre vererek havuzun yüksekliÄŸini ve uzunluÄŸunu ölçtüren, daha sonra matematik hesaplamalarını yaptıran Tomaç, böylece dersi yaÅŸayarak öÄŸrenmelerini saÄŸlıyor.
"Konuyu somutlaÅŸtırmak amacıyla dersi havuzda iÅŸlemeye karar verdik"Tomaç, 6. sınıflarda dikdörtgenler prizmasının hacim konusunu iÅŸlerken dersin çocuklar için çok soyut kaldığını gördüÄŸünü söyledi.
Bunun üzerine konuyu somutlaÅŸtırmak amacıyla dersi havuzda iÅŸlemeye karar verdiÄŸini belirten Tomaç, "MatematiÄŸi aslında bizler zorlaÅŸtırıyoruz. Çocuklardan dikdörtgen prizmasını hayal etmelerini, sonra da bununla ilgili soruları çözmelerini istiyoruz. 'Burada kocaman bir dikdörtgenler prizması varken neden bunu yerinde çözmeyelim' dedik ve havuza geldik." ifadelerini kullandı.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.