Her 3 kişiden 2'si internetten alışverişe sıcak bakıyor
GfK'nın araştırmasına göre, Türkiye'de ihtiyaçlarının önemli kısmı için internetten alışveriş yapabileceğini belirtenlerin oranı yüzde 71 olarak belirlendi.
AraÅŸtırma kuruluÅŸu GfK tarafından Türkiye'de alışveriÅŸ davranışlarının sorgulandığı "2017 GfK Futurebuy Shopper" araÅŸtırması sonuçlandı.
Türkiye'de 18 yaÅŸ ve üstü, orta ile üzeri sosyoekonomik statüye sahip bin kiÅŸiyle yapılan çalışmada, tüketicilerin genel alışveriÅŸ davranışlarının yanı sıra alışveriÅŸte ve satın almada tercih edilen kanallar, en etkili temas noktaları, tercih edilen ödeme sistemleri, fiyat karşılaÅŸtırma, yorum okuma ve benzeri online aktivitelerin analizi yapıldı.
Buna göre, son 6 ayda giyim alışveriÅŸi yaptığını belirtenlerin yüzde 62'si bu alışveriÅŸlerini hem online hem de fiziksel kanallardan gerçekleÅŸtirdiÄŸini kaydetti. Yalnızca online giyim alışveriÅŸi yaptığını ifade edenlerin oranı yüzde 5 olarak belirlendi.
Ä°htiyaçları olan ürünlerin ve hizmetlerin tümü için internetten alışveriÅŸ yapabileceÄŸini dile getirenlerin oranı ise yüzde 71'i buldu. Bu oran geçen yıl yüzde 65 düzeyindeydi.
Katılımcılara bir yıl öncesine göre hangi online alışveriÅŸ aktivitelerini daha çok yaptıkları sorulduÄŸunda, "internetten ürün araÅŸtırıyorum" diyenlerin oranının yüzde 54'e ulaÅŸması dikkati çekti. Her 3 katılımcıdan 1’i ise bir yıl öncesine göre daha fazla interneti kullanarak ürün satın aldıklarını belirtti. (AA)
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.