Konya
20 Eylül, 2024, Cuma
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

Horasan-Erzurum karayolunda 3 tünel yapılacak

Horasan-Erzurum karayolunda 3 tünel yapılacak
Bakan Arslan, "Horasan-Erzurum karayolunda birkaç tane kritik nokta var. Oraları tünel haline getirmekle ilgili karar aldık. Üç tünel ki toplam boyları projeye bağlı olarak yaklaşık 2 bin 500 ile 2 bin 700 metreye çıkıyor." dedi

UlaÅŸtırma, Denizcilik ve HaberleÅŸme Bakanı Ahmet Arslan, çeÅŸitli ziyaretlerde bulunmak üzere geldiÄŸi AÄŸrı'da bir otelde gazetecilerle sohbet toplantısında buluÅŸtu.

Kentteki yatırımlar ve yapılacak projelere deÄŸinerek, 2002'de 17 kilometre olan bölünmüÅŸ yola 330 kilometre bölünmüÅŸ yol daha ilave ettiklerini belirten Bakan Arslan, kentte 2 kilometre bitümlü sıcak karışım asfaltı 261 kilometre bitümlü sıcak asfalta çıkardıklarını anlattı.

AÄŸrı'da 11 projenin devam ettiÄŸini vurgulayan Arslan, ÅŸöyle konuÅŸtu:

"Devam eden projelerin maliyeti 1 milyar ve bunların aÅŸağı yukarı 470 milyon liralık kısmı harcanmış. 530 milyon lira daha bu projelerden kaynaklı AÄŸrı'da biz yatırım olarak harcama yapacağız. Tabii sadece bununla yetinmiyoruz. AÄŸrı, Hamur, Tutak ve Patnos arasında çok önemsediÄŸimiz bölünmüÅŸ yol ve BSK yani sıcak asfalt haline getirmekle ilgili çalışmalarımız baÅŸladı, devam ediyor. Yaklaşık 335 milyonluk proje, bunun 200 milyonluk kısmı harcanmış durumda ve hedefimiz önümüzdeki yıl bitirmek. Çünkü bu güzergah çok yoÄŸun kullanılan bir güzergah. AÄŸrı'yı, Patnos'u Van'a baÄŸlayan bir güzergah. En geç önümüzdeki yıl burayı bitirmeyi hedefliyoruz."

Bakan Arslan, AÄŸrı'nın ülkeyi batıya baÄŸlayan önemli bir koridor olduÄŸuna iÅŸaret ederek, "Horasan-EleÅŸkirt yolu bölünmüÅŸ yol, ancak bu yolun sıcak asfalt hale getirilmesi çok önemli. BölünmüÅŸ yol üzerine sıcak asfalt yapılıyor ama aynı standardı da yükseltiliyor." dedi.

AÄŸrı-Erzurum karayoluna tünel

Horasan-EleÅŸkirt karayolunda birkaç tünel yapacaklarını ifade eden Arslan, ÅŸöyle devam etti:

"Horasan-Erzurum karayolunda özellikle birkaç tane kritik nokta var. Oraları tünel haline getirmekle ilgili karar aldık. Tünel projeleri ÅŸu an bitmek üzere. Üç tünel ki toplam boyları projeye baÄŸlı olarak yaklaşık 2 bin 500 ile 2 bin 700 metreye çıkıyor. Onları da bu sene ihale edeceÄŸiz. Tüneller de bu projenin kapsamında olacak ve hedefimiz 2019'da tüneller dahil bitirmek. Aslında yolun tamamı daha erken bitirilir ama tünellerin projelendirilmesi, uygulama projelerinin hazırlanması ve ihale edilmesi, artı tünel yapımı olduÄŸu için 2019'da inÅŸallah burayı tamamen bitireceÄŸiz. Önemli bir koridorun sıkıntılı bir bölgesini tünelle aÅŸmış olacağız."

EleÅŸkirt'ten baÅŸlayarak AÄŸrı-TaÅŸlıçay mevcut bölünmüÅŸ yolun sıcak asfalt yapılmasının önemine deÄŸinen Arslan, ÅŸu bilgileri verdi:

"Aslında bunun sözünü daha önce verdik ve fiilen iÅŸe de baÅŸladık. Ancak baÅŸka firmaların iÅŸi Kamu Ä°hale Kurumu’na, oradan mahkemeye ve en sonunda Danıştay'a götürmesi nedeniyle beklemek zorunda kaldık. Fakat Danıştay'ın bugünlerde karar vermesini bekliyoruz. Karar her ne olursa, mevcut yükleniciyle göreve devam derlerse ona devam etmek, deÄŸilse de çok hızlı bir ÅŸekilde tekrar ihale edip burayı en geç önümüzdeki yıl bitirmek istiyoruz. Çünkü bu da çok önemli bir güzergahımız. Burayı da bitireceÄŸiz. Burası bizi Ä°ran'a ve DoÄŸu'ya taşıyan bir koridor. Ä°nÅŸallah onu da yapacağız. Yine TaÅŸlıçay'la kalan kısmı, DoÄŸubayazıt arasının da sıcak asfalt yapılmasıyla ilgili daha önce karar almıştık. Haftaya onun ihale ilanına çıkıyoruz. Yani TaÅŸlıçay’la DoÄŸubayazıt arasının sıcak asfalt yapılması konusun haftaya ilana çıkıyoruz ve inÅŸallah onu da 2-2,5 sene içerisinde bitireceÄŸiz."

Kar tüneli ÅŸeklinde iki tünel

AÄŸrı-Kağızman yolunda kar tüneli ÅŸeklinde iki tünel yaptıklarını belirten Arslan, "AÄŸrı'dan Kağızman'a giden yani AÄŸrı Cumaçay, Kağızman yolunu AÄŸrılının çok önemsediÄŸini biliyorum. Çünkü hem Kağızman'la olan akrabalık iliÅŸkileri ve ticari iliÅŸkileri nedeniyle hem de oradan IÄŸdır'a, Tuzluca'ya çok daha hızlı eriÅŸebilmek adına önemsedikleri bir koridor. Çalışmalar bitmek üzere. Çok az heyelanlı iki bölgede biz kar tüneli ÅŸeklinde iki tünel yapıyoruz. Bunu bir müjde olarak ta vermek istiyoruz." diye konuÅŸtu.

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDÄ°M
  • 0
    ALKIÅž
  • 0
    KOMÄ°K
  • 0
    Ä°NANILMAZ
  • 0
    ÃœZGÃœN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

BaÅŸka haber bulunmuyor!

tokyobet-tokyobet-nerobet-tokyobet-goldenbahis-tokyobet-levabet-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ngsbahis-ngsbahis-tokyobet-nerobet-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ilelebet-betibom-ajaxbet-trendbet-anadolucasino-heybet-paribahis-aresbet-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-nerobet-pusulabet-piabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-pusulabet-casibom-aresbet-tokyobet-tokyobet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-g�venilir casino siteleri-aresbet-Deneme Bonusu-aresbet-aresbet-