Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, telefon ve internet hizmetlerindeki şikayetleri kısa sürede çözüme kavuşturacak yeni sistemi anlattı.
UlaÅŸtırma, Denizcilik ve HaberleÅŸme Bakanı Lütfi Elvan, cep telefonu, sabit telefon ve internet hizmetlerine iliÅŸkin tüketici ÅŸikayetlerinin daha hızlı ve etkili bir ÅŸekilde çözüme kavuÅŸturulması için yeni bir sistem oluÅŸturduklarını belirterek, "Artık ÅŸikayetler 10 iÅŸ günü içinde çözüme kavuÅŸturulacak" dedi. Bakan Elvan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, elektronik haberleÅŸmeyle ilgili vatandaÅŸlara uygun fiyatlarla kaliteli hizmet sunulmasına önem verdiklerini ve tüketici haklarını koruyan düzenlemeler yaptıklarını ifade etti. Bu kapsamda telefon, internet, uydu ve kablo TV hizmetlerine yönelik ÅŸikayet baÅŸvurularının tüketiciler maÄŸdur edilmeden hızlı bir ÅŸekilde cevaplandırılmasının önemli olduÄŸunun altını çizen Elvan, ÅŸunları kaydetti: "Bu ÅŸikayetlerin çözülmesi amacıyla Bilgi Teknolojileri ve Ä°letiÅŸim Kurumu (BTK) tarafından iÅŸletmecilere online Tüketici Åžikayet Sistemi oluÅŸturma zorunluluÄŸu getirildi. Yeni sistem ile iÅŸletmeciler, internet sitelerinin ana sayfalarında ÅŸikayet bölümü oluÅŸturacaklar. Bu sayede aboneler ÅŸikayetlerini kolayca ve ücretsiz olarak iletebilecekler. Ä°ÅŸletmeciler de 10 iÅŸ günü içinde bu ÅŸikayetleri çözerek vatandaÅŸları bilgilendirecek. Ä°ÅŸletmecilerden gelen yanıtların yeterli bulunmaması ve aynı konuda ÅŸikayetlerin tekrarlanması durumunda, oluÅŸturulan yeni sistem üzerinden ÅŸikayet aynı anda BTK'ya da aktarılmış olacak." Denetimi BTK yapacak Bakan Elvan, iÅŸletmeciler tarafından kurulan tüketici ÅŸikayet sistemlerinin takip ve denetiminin BTK tarafından yapılacağını belirtti. Özellikle hizmet ve il bazında ÅŸikayetlerin hangi konularda yoÄŸunlaÅŸtığının tespit edilerek hangi iÅŸletmecinin ÅŸikayetleri çözmede baÅŸarılı olduÄŸunun belirleneceÄŸini ifade eden Elvan, bu veriler doÄŸrultusunda abonelere daha iyi hizmet sunulması için yeni çalışmalar yapılabileceÄŸini kaydetti. Elvan, aynı zamanda iÅŸletmecilerin benzer durumda olduÄŸu halde ÅŸikayetçi olmayan diÄŸer abonelerin de maÄŸduriyetlerini tespit edip gerekli tedbirleri almakla yükümlü kılındığını da bildirdi.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.