Konya
20 Eylül, 2024, Cuma
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

Kaza sonrası gözler damperli kamyonlarda

Kaza sonrası gözler damperli kamyonlarda
Avcılar’daki üst geçit kazasının ardından gözler damperli araçlardaki ikaz sistemlerine çevrildi

Avcılar’da yaÅŸanan üst geçit kazasının tedbirsizlikten kaynaklandığını söyleyen Özünlü Damper Genel Müdürü Ufuk Özünlü, damperli olan araçların TSE’ye göre “sesli ve ışıklı ikaz” sisteminin olması gerektiÄŸini belirtti. Özünlü, ikaz sistemi cihazının 100-150 TL arasında deÄŸiÅŸtiÄŸini söyledi.

Avcılar'da dün damperi açık ilerleyen sıvı glikoz yüklü tankerin üst geçide çarpması sonucu 1 kiÅŸi ölmüÅŸ, 4 kiÅŸi yaralanmıştı. YaÅŸanan olayın ardından "Kumanda bozuktu, damperi indiremedim" diyerek kendisini savunan tanker ÅŸoförünün ardından benzer araçlardaki güvenlik tedbirleri yeniden gündeme geldi.

Özünlü Damper Karasel ve Çelik Kornstruksiyon Sanayi Ticaret Limited Åžirketi Genel Müdürü Ufuk Özünlü, kazanın büyük bir ihtimalle araçta “sesli ve ışıklı ikaz” sisteminin olmamasından kaynaklandığını söyledi.Bir kamyonun içinden sesli ve ışıklı ikaz sisteminin nasıl devreye girdiÄŸini anlatan Özünlü, “Büyük araçların damperiyle araç gövdesi arasına elektrikli bir düÄŸme koyuyoruz. Aynı zamanda araçların sürüÅŸ ekranında yanıp sönen bir lamba ile bu düÄŸmeyi baÄŸlıyoruz. Damperi harekete geçiren düÄŸme açık ise debriyaja basılması durumunda ekranda bulunan damper düÄŸmesi uyarı veriyor. Ayağımızı debriyajdan kaldırdıktan sonra damper kalkmaya baÅŸlıyor. Böylece hem dışarıda ki ikaz sistemi devreye giriyor, hem de içerideki sesli ve ekranda kırmızı bir iÅŸaret devreye giriyor. YaÅŸanan kaza da “ikaz sistemi” olsaydı tankerin ÅŸoförü farkına varabilirdi. EÄŸer ÅŸoför “Fark ettim ama damperi kapatamadım” diyorsa da fark ettiÄŸi an durması gerekiyordu. O vaziyette devam etmesi mümkün deÄŸil” dedi.

“TSE’DE DÜZENLEME VAR”Türk Standartları Enstitüsü’ne (TSE) göre hareketli büyük araçlarda “sesli ve ışıklı ikaz” sisteminin bulunması konusunda bir düzenlemenin olduÄŸunu söyleyen Ufuk Özünlü, “Bütün büyük araçlarda “CE” iÅŸareti görebiliyoruz. Bu aslında direktiflere uyum anlamına geliyor. CE iÅŸaretlemesi varsa kaza yapan aracın üzerinde de diÄŸer tüm araçların üzerinde de mutlaka ve mutlaka özellikle insanların can saÄŸlığı ve güvenliÄŸi için olan önlemler alınması gerekir. Kaza yapan araçta da büyük bir ihtimalle CE iÅŸareti vardı” diye konuÅŸtu.

Denetimlerde eksikliklerin de olduÄŸunu vurgulayan Ufuk Özünlü, bu eksikliklerin de her yıl deÄŸiÅŸen düzenlemelerden kaynaklandığını belirtti. Özünlü, sesli ve ışıklı ikaz sistemi cihazının da piyasa deÄŸerinin 100-150 TL arasında deÄŸiÅŸtiÄŸini belirtti.

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDÄ°M
  • 0
    ALKIÅž
  • 0
    KOMÄ°K
  • 0
    Ä°NANILMAZ
  • 0
    ÃœZGÃœN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

BaÅŸka haber bulunmuyor!

tokyobet-tokyobet-nerobet-tokyobet-goldenbahis-tokyobet-levabet-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ngsbahis-ngsbahis-tokyobet-nerobet-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ilelebet-betibom-ajaxbet-trendbet-anadolucasino-heybet-paribahis-aresbet-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-nerobet-pusulabet-piabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-pusulabet-casibom-aresbet-tokyobet-tokyobet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-g�venilir casino siteleri-aresbet-Deneme Bonusu-aresbet-aresbet-deneme bonusu-