Konya
17 Eylül, 2024, Salı
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

Konya hattına 300 kilometre hızla giden YHT!

Konya hattına 300 kilometre hızla giden YHT!
300 kilometre hızla giden YHT'lerin ilk denemesinin Konya hattında yapıldığını belirten Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, bu amaca yönelik 7 yüksek hızlı tren setinden birinin hizmete alındığını, birinin geldiğini, diğerlerinin de bu yıl içinde tamamlanacağını söyledi.

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda, bakanlığı ve baÄŸlı kuruluÅŸların 2016 bütçelerinin sunumunu yapan Yıldırım, son 13 yılda demiryolu ve karayolları için yapılan tünellerin uzunluÄŸunun 520 kilometreyi bulduÄŸunu bildirdi.BiliÅŸim ve iletiÅŸim teknolojisinin geliÅŸmesiyle ulaşımda da akıllı sistemlerin yaygın kullanılmaya baÅŸlandığını dile getiren Yıldırım, nesnelerin birbiriyle haberleÅŸmesi de denilecek bir teknolojiyle akıllı ulaşım sistemlerinin entegrasyonu ve uygulamasıyla ilgili projenin 2-2,5 yıl içinde tamamlanacağını belirtti.- "YHT hatlarında 25 milyon kiÅŸi taşındı"Türkiye için çok önemli bir sektör olan demiryolunda geliÅŸim sürecinin, 2000'li yıllara kadar tamamlanamadığını ifade eden Yıldırım, "Hatta geri gitmiÅŸ. Mevcut hatlar da bakılamamış. Demiryolları Türkiye'nin yükünü taşıması gerekirken, Türkiye, demiryollarını taşır hale gelmiÅŸ" diye konuÅŸtu.Yıldırım, uygun olan yerlerde hızlı tren hatlarına devam etmek ve mevcut hatları yenilemek istediklerini ifade ederek, elektrikli ve sinyalli olmayan hatları, elektrikli ve sinyalli hale getireceklerini söyledi.2003'te baÅŸlayan demiryolu hamlesiyle yerli ve milli demiryolu sanayinin kurulması için önemli adımlar attıklarına dikkati çeken Yıldırım, "Ray, baÄŸlantı elemanları baÅŸta olmak üzere yük ve yolcu tren setleri, vagon yapımında gittikçe yerli katkının arttığı, hatta millileÅŸtirme yapıldığı önemli iÅŸlerden biri oldu" diye konuÅŸtu.konhaberHızlı tren yolcu setleri ve yük vagonları konusunda milli denilebilecek ürünlerin prototip çalışmalarını sürdürdüklerini vurgulayan Yıldırım, 10 yılda demiryollarındaki geliÅŸmenin kendi ekosistemini de geliÅŸtirdiÄŸini ve bin 500 civarında kümelenmenin olduÄŸunu ifade etti.Yıldırım, 2004'ten bugüne kadar bin 805 kilometre demiryolu ağının tamamlandığını, 3 bin 57 kilometre demiryolu ağının ise yapımının devam ettiÄŸini bildirdi.YHT'lerdeki amaçlarının büyükÅŸehirleri birbirine baÄŸlamak olduÄŸunu vurgulayan Yıldırım, YHT hatlarında 25 milyon kiÅŸinin taşındığını söyledi.Ölümse kaza sayısı azaldıAnkara ile EskiÅŸehir ve Konya arasındaki YHT hatları açıldıktan sonra ölümlü ve yaralanmalı kaza sayısının Ankara-Konya karayolunda yüzde 22, Ankara-EskiÅŸehir karayolunda ise yüzde 15 azaldığını dile getirdi.- "Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu hattı bu yıl açılacak"Bakan Yıldırım, Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu Projesi'nin Azarbeycan, Gürcistan ve Türkiye'nin baÅŸlattığı bir proje olduÄŸunu anımsattı. Yıldırım, "Bizim doÄŸuya demiryolu baÄŸlantımız, Ermenistan kapısı kapalı olduÄŸu için yapılamıyordu. Buna alternatif olarak bu hattın geliÅŸtirilmesi kararını verdik. Bu yıl içinde de bu hattı açmış olacağız" ifadesini kullandı.-300 kilometre hızla giden YHT'lerin ilk denemesi Konya hattındaYHT'lerde uygun olan hatlarda hızı 250'den 300 kilometreye çıkardıklarını, ilk denemeyi Konya hattında baÅŸlattıklarını aktaran Yıldırım, bu amaca yönelik 7 yüksek hızlı tren setinden birinin hizmete alındığını, birinin geldiÄŸini, diÄŸerlerinin de bu yıl içinde tamamlanacağını söyledi.Asıl projelerinin yapılacak hatlar dikkate alınarak, 106 YHT setinin en az yüzde 53 yerlilik oranıyla Türkiye'de üretilmesi projesi olduÄŸunu dile getiren Yıldırım, hazırlıkların devam ettiÄŸini, bu projeyle ilgili setlerin 2018 itibarıyla filoya katılmasının öngörüldüÄŸünü belirtti.- "Marmaray'ı 118 milyon insan kullandı"Marmaray'ı bugüne kadar 118 milyon insanın kullandığına iÅŸaret eden Yıldırım, "Bu, Ä°stanbul'un nüfusunun 7 katından fazla. Ä°lk defa geçtiÄŸimiz yıl, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden geçen araç sayısı yüzde 12 azaldı. Bu da Marmaray'ın toplu ulaşıma ne kadar katkı saÄŸladığının somut göstergesi" dedi.Yıldırım, Marmaray Projesi'nin devamı olan Gebze-Halkalı Banliyö Hatlarındaki yapım çalışmalarında, hattı yapan firmanın mali sıkıntıları nedeniyle aksama yaÅŸandığını vurgulayarak, sorunun çözüldüÄŸünü, 2 yıl içinde bu hatların hizmete gireceÄŸini ifade etti.Demiryollarında 2013'te yapılan düzenlemeyle serbeÅŸleÅŸtirme yönünde yasa çıktığını anımsatan Yıldırım, uygulamanın bu yıl hayata geçeceÄŸini, belirli hatlarda özel sektörün ücret karşılığında demiryolu ağını kullanacağını bildirdi.Kamu özel ortaklığıyla havalimanlarının modernleÅŸtirilmesine devam edileceÄŸini belirten Yıldırım, yerli ve milli uçak yapımı konusunda çalışmaların süreceÄŸini, havacılıkta küresel büyümedeki payı artırma çalışmalarına hız kesmeden devam edeceklerini vurguladı.Havacılık sektöründeki geliÅŸmeler hakkında bilgi veren Yıldırım, "2003'te Türkiye'nin dünya havacılık sektöründeki payı yüzde 0,45 iken, yüzde 2'ye yaklaÅŸmış durumda. Dünya büyümesinin 3 katı bir büyümeyi Türkiye havacılıkta gerçekleÅŸtirdi" dedi.- "Türkiye Uzay Ajansının kuruluÅŸu bu yıl tamamlanacak"Yıldırım, Ä°stanbul 3. Havalimanının 90 milyon yolcu kapasiteli ilk etabının 2018'in ilk çeyreÄŸinde hizmete gireceÄŸini belirterek, tüm etaplar tamamlandığında yıllık 150 milyon yolcu kapasitesine ulaÅŸacağını hatırlattı.konhaberHizmete giren havalimanları hakkında bilgi veren Yıldırım, Edirne-Kırklareli, Yozgat, Artvin-Rize, Bayburt-GümüÅŸhane, Karaman, Batı Antalya, Karaman, NiÄŸde-Aksaray ve Tokat havalimanlarının da planlanan yeni havalimanları olduÄŸunu söyledi.Yıldırım, Türksat 5A ve 5B uydularının yapımına bu yıl baÅŸlanacağına, 6A uydusunun ise tamamının Türkiye'de gerçektirileceÄŸine ve yerli olacağına iÅŸaret etti.Yıldırım, Türkiye Uzay Ajansı kuruluÅŸunu bu yıl içinde tamamlayacaklarına dikkati çekerek, "Böylece uzaydaki gerek haberleÅŸme gerekse gözlem anlamında varlığımızı daha da geliÅŸtireceÄŸiz. Uydu fırlatma sistemleri, uzay istasyonları ve modern teknolojilerin geliÅŸtirilmesi konusu uzay ajansı marifetiyle daha da hızlanacak" dedi.- Kanal Ä°stanbul'un güzergahıBakan Yıldırım, "Kanal Ä°stanbul"un güzergahıyla ilgili detaylı çalışmaların henüz tamamlanmadığını vurgulayarak, "Dolayısıyla sanki yer sabitlenmiÅŸ gibi maÄŸduriyet olmasın diye böyle bir açıklama ihtiyacı doÄŸdu. MaÄŸduriyet sayılmaz, burada rant oluÅŸuyor, o ranta koÅŸuyor insanlar. Ben de bunu yadırgamıyorum. Biz, neticede 'Silivri'ye yapacağız' da demedik. Güzergahı, BüyükÅŸehir iÅŸlediÄŸi için insanlar oraya yöneldi. BüyükÅŸehirin programı ile bizimki aynı deÄŸil" diye konuÅŸtu.- "4,5G ile hız 10 kat artacak"BiliÅŸim sektörü hakkında bilgi veren Yıldırım, 4,5G ile abone sayısının daha da artacağını bildirdi. Artık insanların iletiÅŸiminden nesnelerin iletiÅŸimine geçildiÄŸini anlatan Yıldırım, ÅŸöyle devam etti:"Makinalar birbiriyle haberleÅŸebilecek. Arabanızla, buzdolabınızla, evinizle haberleÅŸme imkanınız olacak. Uzaktan iÅŸlerinizi daha hızlı takip edeceksiniz. Burada bugünkü iletiÅŸim hızının 10 katı artış var. 1 Nisan'da devreye girecek. Kapsama alanı 6 yıl içinde kademeli olarak ülkenin bütün alanında yaygınlaÅŸacak. Buradan 13 milyar lira gelir elde edildi. Bu gelir, verilen yeni frekans bantlarının kullanım hakkıdır. Bir nevi hava parası gibi. Kullandıkça ayrıca vergilerini ve diÄŸer yükümlülüklerini yerine getirecekler. Burada hayal edeceÄŸiniz herÅŸeyin ötesinde çok iÅŸlem yapacağınız bir ortama geliyoruz."konhaberYıldırım, 5G denelemelerinin dünyada yapıldığını anımsatarak, "Biz de 2012'de proje baÅŸlattık, TÜBÄ°TAK, Türk Telekom, Aselsan ve NetaÅŸ olarak bu çalışmalarda yerli 5G teknolojisini, Türkiye'ye kazandırma çalışmaları devam ediyor" dedi.Fiber uzunluÄŸun 88 bin kilometreden 261 bin kilometreye geldiÄŸini ancak bunun yetersiz olduÄŸunu dile getiren Yıldırım, biliÅŸim yollarının çok daha geliÅŸtirilmesi gerektiÄŸine iÅŸaret etti."Karayolunda hız felaket, biliÅŸimde hız berekettir" diyen Yıldırım, biliÅŸimde ne kadar hızlı olunursa o kadar çok hizmetin yapılacağını bildirdi.konhaberYıldırım, siber güvenlikle ilgili çalışmaları hakkında da bilgi vererek, siber güvenliÄŸin ülke güvenliÄŸine eÅŸ deÄŸer olduÄŸunu kaydetti.

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDÄ°M
  • 0
    ALKIÅž
  • 0
    KOMÄ°K
  • 0
    Ä°NANILMAZ
  • 0
    ÃœZGÃœN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

BaÅŸka haber bulunmuyor!

tokyobet-tokyobet-nerobet-tokyobet-goldenbahis-tokyobet-levabet-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ngsbahis-ngsbahis-tokyobet-nerobet-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ilelebet-betibom-ajaxbet-trendbet-anadolucasino-heybet-paribahis-aresbet-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-nerobet-pusulabet-piabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-pusulabet-casibom-aresbet-tokyobet-tokyobet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-g�venilir casino siteleri-aresbet-