Konya
21 Eylül, 2024, Cumartesi
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

‘Konya’ya sivil hava alanı ihtiyaç’

‘Konya’ya sivil hava alanı ihtiyaç’
Konya’da sivil bir hava alanı için çalışmalar yaptıklarını belirten Türk Hava Kurumu Konya Şubesi Başkanı Nezih Dağdeviren, MÜSİAD’ın bu konuda Meram Belediyesi ile bir çalışması olduğunu öğrendiklerini söyledi. Dağdeviren, Konya’nın sivil bir hava alanına ihtiyaç duyduğunu söyledi

SÄ°VÄ°L HAVACILIK KONUSUNDA KONYA

Türk Hava Kurumu Konya Åžubesi BaÅŸkanı Nezih DaÄŸdeviren, sivil havacılık konusunda Konya’da yapılan faaliyetlere iliÅŸkin bilgiler verdi. Konya’da, Türk Hava Kurumu Konya Åžube baÅŸkanlığı ve bazı ilçelerde bulunan ÅŸube baÅŸkanlıkları vasıtasıyla sivil, sportif ve amatör çalışmalar bulunduÄŸunu belirten DaÄŸdeviren, bu çalışmaların sivil havacılık konusunda eÄŸitim verme biçiminde olmadığını kaydetti. Türk Hava Kurumu Genel BaÅŸkanlığı’nın Ankara, EskiÅŸehir, Ä°zmir, Antalya ve Erzurum gibi yerlerde sivil hava meydanları ve eÄŸitim tesislerinin bulunduÄŸunu, bu tesislere her yıl Ocak ayından itibaren gönüllü gençlerden eÄŸitimlere katılmak için talepleri toplandığını ifade eden BaÅŸkan DaÄŸdeviren, okulların tatil olduÄŸu dönemlere rast gelecek ÅŸekilde eÄŸitim çalışmalarının yapıldığını söyledi. DaÄŸdeviren, “ÖÄŸrencilerimiz belli bir kontenjan dâhilinde gönderilir. EÄŸitim alacak kiÅŸiler yelken, planör, yamaç paraÅŸütü, model uçak ve uzaktan kumandalı uçak gibi alanlardaki geliÅŸmelerle tanışır ve bu konuda ilerlemeleri saÄŸlanır. Biz ÅŸubeler yerel bazda uzaktan kumandalı veya uzaktan kumandasız gibi uçak kursları açabiliyoruz. Onun haricinde sertifika kontrol kurslarında kendilerini geliÅŸtirmiÅŸ gençleri bir takım sınavlara tabi tutarak sertifikaları üst seviyelere çıkartıyoruz. Konya’da bu çalışmaların yanı sıra Genç Kanatlar TopluluÄŸu diye üniversite ve lisede eÄŸitim gören gençlere yönelik bir çalışmamız var. Aynı zamanda Sivil Sportif Konya Havacılık Kulübü’ndeki faaliyetlerde devam ediyor” dedi. Konya’da Takkeli DaÄŸ’da gençlerin yamaç paraÅŸütü, paramotor ve yelken kanat gibi eÄŸitimler alabildiÄŸini kaydeden DaÄŸdeviren, Konya’daki birçok gencin bu çalışmalar için can attığını ve sivil havacılık konusunda çalışmak için uÄŸraÅŸtıklarını söyledi.

PÄ°LOTLUK ÖNEMLÄ° GETÄ°RÄ°SÄ° OLAN VE PRESTÄ°JLÄ° BÄ°R MESLEK

Yamaç paraÅŸütü, paramotor, yelken kanat ve planör gibi eÄŸitimler alındıktan sonra pilotaj eÄŸitiminin alınabileceÄŸini kaydeden DaÄŸdeviren, THK’nun bu konuda Ankara’da 2012 yılında bir üniversite kurduÄŸunu, üniversitede pilotajın temel, teorik eÄŸitimleri, yer ve uçuÅŸ eÄŸitimleri konusunda eÄŸitimlerin saÄŸlandığını söyledi. THK’nun vakıf ve iktisadi iÅŸletme gibi çalışmaları da olduÄŸunu ve bunlara baÄŸlı olarak pilotaj eÄŸitim verildiÄŸini ve THK’na baÄŸlı bakım yapan, teknik anlamda çalışan ÅŸirketlerin de var olduÄŸunu aktardı. Bu ÅŸirketlerin sivil havacılığa pilot yetiÅŸtirme konusunda yetkili ve donanımlı olduklarını söyleyen BaÅŸkan Nezih DaÄŸdeviren, “Sivil havacılıkla ilgili uluslararası düzeyde geçerli sertifikalarımız vardır. Bunlar sayesinde sportif ticari veya kiÅŸisel amaçla uçabilecek pilot yetiÅŸtirme imkânımız mevcut. Ancak bu eÄŸitimler uzun süreli eÄŸitimlerdir ve eÄŸitimleri alabilmek için Ankara, Ä°stanbul ve Adana gibi belli merkezlerde bulunmak gerekiyor. Bu eÄŸitimler alındıktan sonra kendileri uçak uçurabildikleri gibi sivil havacılık ÅŸirketlerinde yolcu uçağı pilotu da olabiliyorlar. DediÄŸimiz gibi bu kısa bir süre deÄŸil, en az 2,5-3 yıllık çalışma gerektiriyor. Ayrıca bu kurslara para yatırmanız da gerekli” ifadelerini kullandı. PilotluÄŸun son yıllarda tercih edilen ve önemli bir getirisi olan prestijli bir meslek olduÄŸunu dile getiren DaÄŸdeviren, mesleÄŸin kendi içinde riskleri barındırsa da kurallara uygun hareket edildiÄŸi sürece bir sıkıntının yaÅŸanmayacağını ifade etti. Pilotların her türlü tedbirlerinin önceden alındığını aktaran DaÄŸdeviren, hava taşımacılığının karayolundaki gibi riskli olmadığını ya da sonuçlarının risk olarak dönüÅŸmediÄŸi bir sektör olduÄŸuna dikkati çekti.

‘TÜRKÄ°YE PÄ°LOT Ä°HRAÇ EDÄ°YOR’

Pilot yetiÅŸtirme de Türkiye’nin sadece kendisine pilot yetiÅŸtirmekle kalmadığını Orta DoÄŸu, Avrupa ve Türk Cumhuriyetleri’ne deki hava yolu ÅŸirketlerine de zaman zaman pilot yetiÅŸtiren konumda olduÄŸunu ifade eden BaÅŸkan DaÄŸdeviren, pilotaj eÄŸitimiyle ilgili birkaç özel ÅŸirketin olduÄŸunu, Türk Hava Kurumu’nun da bunların içerisinde önemli bir yere ve güce sahip olduÄŸunu belirtti. Türk Hava Kurumu’nun sertifikasyon konusunda nitelikli olduÄŸunu ve Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’nün Türkiye temsilcisi olduÄŸunu hatırlatan DaÄŸdeviren, Türk Hava Kurumu’nun diÄŸer hava yolu ÅŸirketleriyle görüÅŸmeler yaparak daha ciddi eÄŸitim merkezleriyle ortak proje üretme konusunda da çalışmalar yaptığını söyledi. DaÄŸdeviren, “Türkiye, Orta DoÄŸu, Avrupa ve Türk Cumhuriyetleri’ne önemli derece de pilot ihraç edebilen bir ülke. Katar, Dubai ve Suudi Arabistan gibi yerlerde bizim Türk pilotlarımız yoÄŸun olarak çalışıyor. Bu pilotlarımız hem yolcu hem de kargo uçağı uçurabiliyorlar. Biraz araÅŸtırılırsa pilotluk mesleÄŸi veya havacılık konusunun iyi bir Pazar olduÄŸu zaten görülecektir. Bizler sadece pilotaj eÄŸitimiyle kalmıyoruz, kabin görevlileri gibi bir uçakta lazım olacak bütün personellerin nitelikli yetiÅŸtirilmesi içinde önemli çalışmalar yapıyoruz” dedi. Pilot veya diÄŸer görevli personellerin yetiÅŸtirilmesi için de açılan kurslar olduÄŸunu, Ankara’daki üniversite de eÄŸitimlerin verildiÄŸini söyleyen DaÄŸdeviren, havacılık konusunda çok ciddi projelerin olduÄŸunu, kendisini yetiÅŸtiren pilotların Avrupa’da bulunan hava yolu ÅŸirketinde çalışabildiÄŸini ve Türkiye’nin dünya geneline bakıldığı zaman bu alanda verici olduÄŸunun söylenebileceÄŸini kaydetti. Nadirde olsa dünyanın çeÅŸitli yerlerinden gelerek Türkiye’deki hava yolu ÅŸirketlerinde çalışan pilotların olduÄŸunu söyleyen DaÄŸdeviren, bu sayının az olduÄŸunu genellikle Türkiye’nin pilot ihraç ettiÄŸini ve 2016 yılında 100’ün üzerinde pilotun Orta DoÄŸu ülkelerinde bulunan hava yolu ÅŸirketlerine geçtiÄŸini anımsattı.

SÄ°VÄ°L HAVACILIK EKONOMÄ° VE GENÇLÄ°K Ä°ÇÄ°N ÖNEMLÄ°

Sivil havacılığın Türk ekonomisi ve gençliÄŸin istihdamı için önemli bir yer tuttuÄŸunu söyleyen BaÅŸkan DaÄŸdeviren, ÅŸunları kaydetti: “Bu yerin iyi bir biçimde kullanabilmesi için Türk Hava Kurumu iyi bir araçtır. Çünkü THK harici diÄŸer kuruluÅŸlara bakarsanız hepsi netice itibariyle özel ÅŸirketlerdir. Özel ÅŸirketler kendilerine eleman yetiÅŸtirmek için bu alana yönelirler. Türk Hava Kurumu Genel BaÅŸkanlığı böyle deÄŸil, prensip olarak tüm hava yolu ÅŸirketlerine ve dünyaya açılabilecek çalışması var. Zaten bu konuda Türkiye’de tek olduÄŸumuzu söylemek pekâlâ mümkün ve bu görev ile fonksiyonu üstlenen baÅŸka bir kurum ve kuruluÅŸ yoktur. Bazı devlet üniversitelerinde sivil havacılıkla ile ilgili bölümler var fakat bunlar daha ziyade yer, hava meydan seyrüsefer ve trafik kontrol elemanları yetiÅŸtirme konusunda eÄŸitimler veriyor. Uçucular konusunda eÄŸitimler pek rastlanılmaz. Uçucular konusunda en önemli eÄŸitim Türk Hava Kurumu üniversitesinden çıkmaktadır. Çünkü uçak eÄŸitimi herkesin yapabileceÄŸi ve maliyeti ucuz olan bir eÄŸitim deÄŸildir. Uçaklar sadece uçurulmakla kalmaz, bakımı ve korunması için yetkili sertifikalar lazım. Uçak ve helikoptere yönelik Türk Hava Kurumu’nun elinde önemli bakım anlaÅŸmaları ve yetkileri var. THK’nun yetkili iÅŸtiraklerinde Boing uçaklarının bakımı bile yapılıyor. Bakın bu çok önemli ve hassas konudur. Dolayısıyla bakım, teorik eÄŸitim, teknik ve uçucu tarafı gibi hepsi birleÅŸiyor yoksa tek başına yapılacak bir iÅŸ deÄŸil.”

‘KONYA’DA BÄ°R SÄ°VÄ°L HAVA MEYDANI Ä°HTÄ°YAÇTIR’

Necmettin Erbakan Üniversitesi’nde sivil havacılık üzerine bir bölüm olduÄŸunu ve bölümün bir ÅŸekilde sivil havacılığa katkı saÄŸladığını aktaran DaÄŸdeviren, “Konya’da sivil havacılık üzerine daha çok çalışma yapılabilir. Bunun için Konya’da bir sivil hava meydanının olması önemli. Sivil hava meydanı bu tip çalışmalara bir zemin oluÅŸturmak mecburiyetinde. Askeri üslerde uçuÅŸ güvenliÄŸi gereÄŸi ve eÄŸitim faaliyetlerinin yoÄŸun olması nedeniyle sivil havacılık faaliyetlerinde yeteri derecede pilotaj çalışması yapma imkânı yok. Kulenin netice itibariyle iniÅŸ izni vermesi önceden planlanmış yoÄŸun uçuÅŸ programları arasında esnekliÄŸi yitirmesine sebebiyet vermektedir. Dolayısıyla Konya’da bir sivil hava meydanı ihtiyaçtır. Sivil hava meydanı olursa küçük kargo ve iÅŸ jetleri ile ilgili ÅŸirketlere fayda saÄŸlar. Bunun yanında pilotaj yetiÅŸtirme eÄŸitimleri de olabilir. Biz geçen yıl bu konuda bir projenin üzerine gidelim dedik. Konya 3. Ana Jet Üs Komutanlığı ve Meram Belediyesi yetkileriyle görüÅŸerek bir pist oluÅŸturalım diye çalışma yaptık. Bu çalışmayı yaparken, MÜSÄ°AD Konya Åžubesi’nin de sivil pist açma isteÄŸi olduÄŸunu öÄŸrendik. Ancak onların düÅŸüncesi kargo uçakları ve iÅŸ jetleri insin olduÄŸu için yaklaşık 1,2 kilometrelik piste ihtiyaç duyuluyordu. O pistin meydana gelmesi zor deÄŸil ama seyrüseferde iÅŸletilmesi çok ağır masraf” dedi. Böyle bir meydanın iÅŸletilmesinin bir sivil toplum örgütü tarafından karşılanmasının zor olacağını bunun yerel idareler tarafından desteklenmesi gerektiÄŸine vurgu yapan DaÄŸdeviren, maddi boyuttan dolayı sivil hava meydanının daha küçüÄŸü olan iÅŸ jetlerinin ineceÄŸi, eÄŸitim amaçlı kullanılabilecek ve pilotaj eÄŸitiminin yapabilecek pistlerin yapımının zorluk gösterdiÄŸini söyledi. Bir sivil hava alanı yapılması için bu sektörde ticari olarak faaliyet gösteren firmaların sistemi beslemesi gerektiÄŸine iÅŸaret eden DaÄŸdeviren, sivil hava alanı konusunda Konya’nın coÄŸrafi, ticari ÅŸartlarının uygun olduÄŸunu ve üniversiteler ÅŸehri olmasının ciddi bir tercih sebebi olacağını kaydetti. Konya’nın güvenli bir merkez olduÄŸunu, deprem ve ulusal sınırlar açısından sıkıntı yaÅŸamayacak yere sahip olduÄŸunu söyleyen DaÄŸdeviren, bu tip bir tesis yapılaÅŸmasının Konya için anlamlı olabileceÄŸini ve bu konunun desteklenmesi gerektiÄŸini söyledi.

‘SÄ°VÄ°L HAVA ALANI TURÄ°ZME KATKI SAÄžLAR’

Sivil hava alanı yapılması konusunun aynı zamanda Konya’nın turizmi açısında da faydası olacağını dile getiren DaÄŸdeviren: “Konya’ya ÅŸuanda gelen turistin konaklamadığı, para bırakmadığı konusunda yerel turizm iÅŸletmelerinin serzeniÅŸi var. Bunu giderebilmek için de bir proje lazım. Bunlardan bir tanesi özel uçakların iniÅŸ yapacağı pist alanı olabilir. Bunun için alternatif çözümler üretilmesi gerekiyor. Daha önceki görüÅŸmelerim de sivil hava alanı konusunda Belediye ve Konya 3. Ana Jet Üs Komutanlığı yetkililerine teknik desteÄŸi Türk Hava Kurumu’nun verebileceÄŸini ancak maddi olarak konunun çözüme kavuÅŸturulması gerektiÄŸini ifade ettim. Meram Belediyesi, MÜSÄ°AD’ın talebi doÄŸrultusunda Kaşınhanı Bölgesi’nde bir yerin olabileceÄŸini söylemiÅŸ. Ancak bunu bir iÅŸletmeye döndürmek gerekiyor” ÅŸeklinde konuÅŸtu. Bu konuda maddi anlamda desteÄŸin ÅŸart olduÄŸunu dile getiren DaÄŸdeviren, eÄŸer hava taksiciliÄŸi baÅŸlatılacaksa, Konya sanayicisinin ihtiyacı varsa bunun için ÅŸirketler oluÅŸturulduÄŸu takdirde hava alanının kendi kendini taşıyabileceÄŸini anlattı. Sadece pilotaj veya sportif amaçla yapılacak sivil hava alanının kendini taşımakta zorluk çekeceÄŸini söyleyen DaÄŸdeviren, ABD’de sivil havacılık konusunda sıradan vatandaşın neler yaptığı konusunda örnekler verdi. Uçakların zannedildiÄŸi gibi satın alma maliyetinin yüksek olmadığını, bakım ve koruma masraflarının yüksek olduÄŸunu söyleyen DaÄŸdeviren, bunların da çözümünün yerel desteklerle saÄŸlanabileceÄŸini ifade etti. Bu imkânların saÄŸlanması halinde Konya’da eÄŸitim faaliyetlerinin de yapılabileceÄŸini dile getiren DaÄŸdeviren, bu konuda mutlaka çalışma yapılması gerektiÄŸine dikkati çekti.

Konya sanayicisinin uçaklarla ilgili üretici konumunda olabilmesinin de mümkün olduÄŸunu aktaran DaÄŸdeviren, “Sanayicimiz uçakta üretir, katkı saÄŸlayacak parçalarda üretir. Bunun için Konya sanayicisinin kalite üretim kontrol sürecinde modernizasyona ihtiyacı var. Dikkat ederseniz, savunma sanayisinde de bir kıpırdanması Konya sanayisinin. Bu dahi kalite kontrol üretim sürecini zorunlu kılıyor. Koordinasyon, bilinçli yaklaşım, Konya Sanayi Odası,  Ticaret Odası, akademik çevreler, Türk Hava Kurumu ve Sivil Havacılık Genel MüdürlüÄŸü el birliÄŸi ile bir proje üzerinde çalışmaya baÅŸladığı anda kendiliÄŸinden yerine oturup geniÅŸleyecek ve sonuçlanabilecek bir projedir sivil hava alanı projesi.  Yerel yöneticilerimizin konu üzerine eÄŸilmeleri halinde önemli getiriler olacağını düÅŸünüyorum” ifadelerini kullandı.

‘KONYA’DAN 70 PÄ°LOT YETÄ°ÅžTÄ°REBÄ°LÄ°R’

Konya’da pilotaja meraklı insan sayısının her sene arttığını söyleyen DaÄŸdeviren, bu kiÅŸilerin çoÄŸunluÄŸunun üniversitelerdeki diÄŸer bölümlerde okuyan gençlerin olduÄŸunu söyledi. Her yıl 200-300 gencin uçmaya ilgisi olduÄŸunu aktaran DaÄŸdeviren, bu sayının önemli olduÄŸunu, bu kiÅŸilerin pek çoÄŸunun baÅŸarılı olma potansiyelinin olduÄŸunu ve Konya’dan en az 70-100 pilot yetiÅŸtirmenin mümkün olduÄŸunu söyledi. Bu alanın geliÅŸtirilmesi gerektiÄŸini dile getiren DaÄŸdeviren, “KOMEK gibi yerlerde model uçak konusunda ortak çalışmalar yapabiliyoruz. Ama bunları daha da geliÅŸtirip uçma noktasına getirmek lazım. Bu gençler Hava Harp Okulu’na girsin, gelsin THK üniversitesine girsin, Necmettin Erbakan Üniversitesi’ne girsin. Neticede havacılığa katkı saÄŸlayan fertler olsunlar. Ekonomik anlamda da kendileri için de meslek edinmiÅŸ olurlar. Türkiye’ye de bir getirisi olacaktır. Biz bu konuyu çok önemsiyoruz. Konya da yeterli destek saÄŸlandığı takdirde THK Üniversitesi’nin bir fakültesinin açılması bile mümkün. Biz bunları da planladık, Konya’yı da destek olduÄŸu takdirde pilotaj eÄŸitimleri verilen bir yer haline getirebiliriz. Bu aslında sadece pilot yetiÅŸtirmek anlamına gelmiyor. Üniversitelerde ihtiyaca binaen uçuÅŸ araçlarının Konya sanayisiyle özdeÅŸleÅŸmesine, parçalarının üretilmesinin üst seviyelere taşınmasına fırsat verir” sözlerini kullandı. Türk Hava Kurumu’nun Konya’dan destek beklediÄŸini kaydeden DaÄŸdeviren, “Destek geldiÄŸi takdirde Türk Hava Kurumu, Konya’da çok ÅŸeyler baÅŸarabilir. Türkiye genelinde yıllık 150 civarında pilot yetiÅŸtirebiliyoruz. Konya’da çok rahatlıkla 70-100 öÄŸrenci eÄŸitim alabilir. Pilotaj anlamında bu çalışmaların yapılması için yer, teorik ve pratik eÄŸitimlerin bütünsel süreçte olması gerekiyor. Mevcut üniversitelerde bu konuda alt yapı oluÅŸması lazım. Kolay deÄŸil tabi kendi alt yapısının da kazandırılması önemli. Bu diÄŸer bölümlere de katkı saÄŸlar” dedi. Konya’da fakülte açma konusunda Ankara’dan destek alınabileceÄŸini, üniversitelerin kardeÅŸçe eÄŸitimler verebileceÄŸini ve Türk Hava Kurumu’nun vereceÄŸi teknik destek ve alt yapı desteÄŸiyle baÅŸarının saÄŸlanıp artacağına vurgu yapan DaÄŸdeviren, KuruluÅŸ için Selçuk Üniversitesi veya Necmettin Erbakan Üniversitesi ile ortak çalışma yapılabileceÄŸini, bu eÄŸitimlerin sahada verilebilecek eÄŸitimler olduÄŸunu hatırlattı. Konya için sivil bir hava alanının Konya 3. Ana Jet Üs Komutanlığı ile entegre edilmesi gerektiÄŸini aktaran DaÄŸdeviren, kurum ve kuruluÅŸlarla istiÅŸare edildikten sonra Türk Hava Kurumu’nun teknik destek verebileceÄŸini söyleyerek sözlerine son verdi.(Mustafa KARAKAYA)

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDÄ°M
  • 0
    ALKIÅž
  • 0
    KOMÄ°K
  • 0
    Ä°NANILMAZ
  • 0
    ÃœZGÃœN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

BaÅŸka haber bulunmuyor!

tokyobet-tokyobet-nerobet-tokyobet-goldenbahis-tokyobet-levabet-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ngsbahis-ngsbahis-tokyobet-nerobet-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ilelebet-betibom-ajaxbet-trendbet-anadolucasino-heybet-paribahis-aresbet-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-nerobet-pusulabet-piabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-pusulabet-casibom-aresbet-tokyobet-tokyobet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-g�venilir casino siteleri-aresbet-Deneme Bonusu-aresbet-aresbet-deneme bonusu-