Meslek itibar kaybeder
Türk Eğitim-Sen Konya 1 Nolu Şube Başkanı Tanfer Ata, öğretmene not verecen ve 12 pilot ilde uygulanmaya başlanan sistemin öğretmenlik mesleğinin itibar kaybetmesine neden olacağını söyledi
Milli EÄŸitim Bakanlığı ÖÄŸretmen Strateji Belgesi'nde öÄŸrenci, veli, meslektaÅŸ, yöneticinin öÄŸretmene not vermesinden oluÅŸacak performans sistemi 12 ilde pilot olarak uygulanmaya baÅŸladı. Sistemde öÄŸretmen, geliÅŸimi ve mesleki yeterliliÄŸi açısından puanlanıyor ve sonuçlar da öÄŸretmenin kariyerinde, terfi, hizmet puanının hesaplanmasında ve yurtdışı görevlendirme gibi alanlarda kullanılacak. Konuya iliÅŸkin Konya Postası’na açıklamada bulunan Türk EÄŸitim-Sen Konya 1 Nolu Åžube BaÅŸkanı Tanfer Ata, uygulamanın hatalı olduÄŸunu ve bu hatadan kısa sürede dönülmesi gerektiÄŸini söyledi.
“ÖÄžRETMENLÄ°K MESLEĞİ Ä°TÄ°BARINI YÄ°TÄ°RÄ°R”
Milli EÄŸitim Bakanlığı’nın geçen yıl yönetmelik deÄŸiÅŸikliÄŸi ile performansla ilgili deÄŸerlendirme sistemini mevzuata dahil ettiÄŸini hatırlatan Türk EÄŸitim-Sen Konya 1 Nolu Åžube BaÅŸkanı Tanfer Ata, Türk EÄŸitim-Sen’in uygulama ilgili daha önce uyarılarda bulunduÄŸunu söyledi. Uygulamanın Türkiye’ye uygun olmadığını ve milli eÄŸitim sistemini içinden çıkılmayacak uygulamaya sürüklendiÄŸini belirten Ata, “Türk EÄŸitim-Sen olarak bundan vazgeçilmesi gerektiÄŸini söyledik. Uygulama ile öÄŸretmenlik mesleÄŸi ayaklar altına alınacak ve itibarını yitirecek. Korkularımız yavaÅŸ yavaÅŸ gündeme gelmeye baÅŸladı. Milli EÄŸitim Bakanlığı uygulamadan vazgeçmiyor, tam tersine 12 ilde pilot uygulamasını yapıyor. Pilot uygulamayı önümüzdeki günlerde göreceÄŸiz ama öÄŸrenci-veli-yöneticisi ile milli eÄŸitim sisteminin buna hazır olmadığını tekrar söylüyoruz. Mesleki kıskançlık, öÄŸrenci ve velinin her ilde aynı kültüre sahip olmaması bireyselciliÄŸi ön plana çıkartacaktır. Bundan dolayı eÄŸitimdeki baÅŸarının en tepesindeki öÄŸretmen farklı uygulamalara maruz kalacaktır” diye konuÅŸtu. 12 ilde baÅŸlanılan uygulama sırasında sosyal medyada da konunun konuÅŸulduÄŸunu dile getiren BaÅŸkan Ata, sosyal medyada öÄŸretmenlere yönelik aÄŸza alınmayacak ifadeler kullanıldığını ifade etti. ÖÄŸretmenlik mesleÄŸinin bu sözleri hak etmediÄŸini anlatan Ata, öÄŸretmenlik mesleÄŸinin kaybedilme tehlikesinde olduÄŸunu ve not almak için öÄŸretmen-öÄŸrenci menfaat iliÅŸkilerinin ön plana çıkabileceÄŸine iÅŸaret etti. Ata, öÄŸretmenlerin not veren ve geleceÄŸi ÅŸekillediren kiÅŸiler olduÄŸunu kaydetti. ÖÄŸretmenin not istemediÄŸini aktaran Ata, “ÖÄŸretmen kendi branşındaki eÄŸitimiyle öÄŸrencilerini geleceÄŸe hazırlar. Bununla ilgili düzeltmeden bahsedeceksek bunun yolları birilerinin not vermesi olmamalıdır. Milli eÄŸitim sisteminde idari soruÅŸturma ve hukuk sistemi vardır. ÖÄŸretmenlikten bahsedilip baÅŸarısızlık söyleniyorsa bunun yolu idari soruÅŸturmadır. MesleÄŸe alma açısından 14 yıllık iktidar çeÅŸitli yollarla öÄŸretmenleri zaten deÄŸerlendiriyor. 14 yıldır öÄŸretmen alan iktidar öÄŸretmenin baÅŸarsız olduÄŸunu ileri süremez” dedi.
“DÜNYADA DOÄžRULUÄžU Ä°SPATLANMIÅž BÄ°R ÇALIÅžMA DEĞİL”
ÖÄŸretmenlerin baskı altına alındığı ve öÄŸretmenlik mesleÄŸinin itibar kaybettiÄŸi iddiasında
bulunan BaÅŸkan Tanfer Ata, bu tür uygulamaların Türk milli eÄŸitim sisteminin çökertilmesi gibi geleceÄŸe yönelik ÅŸeyleri akıllara getirdiÄŸini anlattı. Ata, “14 yılda 6 bakan deÄŸiÅŸti ve bakanların uygulamaları birbirini tutmuyor. Sınav sisteminde de bunları gördük. Åžimdi bütün bunları üst üste koyup deÄŸerlendirirsek öÄŸretmene performas uygulaması ilmi bir çalışma deÄŸildir. Dünyada doÄŸruluÄŸu ispatlanmış çalışma deÄŸil. Böyle birÅŸey illa yapılacaksa sivil toplum kuruluÅŸları, akademisyenler ve bürokratlar bu konuda ciddi bir çalıştay yapıp ona göre karar alınabilirdi. Bence bu siyasi bir tercihtir. Telafisi olmayan bir uygulamaya Türkiye zorla iteleniyor. Bu uygulama devam ederse milli eÄŸitim sisteminin geleceÄŸi ile ilgili ciddi endiÅŸelerimiz var” sözlerini kullandı. 2002 yılına kadar milli eÄŸitim sisteminin yerine oturduÄŸunu, zaman zaman güncellemelerin doÄŸru olduÄŸunu ancak sistemi kökünden etkileyecek uygulamaların daha önce görülmediÄŸini söyleyen BaÅŸkan Ata, “Acaba bu Türkiye’yi dizayn etmeye çalışan güçlerin bir oyunu mudur? Bu operasyonun Türkiye’ye getireceÄŸi nedir? Bunlar da çok iyi düÅŸünülmeli. Biz uyarmakla görevliyiz. Nasıl 15 Temmuz’da ülke ihanet sürecinden geçti, vatandaşın aklıselim uygulaması ile bertaraf edildiyse ÅŸuandaki Türk milli eÄŸitim sistemi de benzerdir. Milli eÄŸitim sisteminin tabanına dinamit konuluyor. Kamuoyuyla paylaşıyor ve vazgeçin diyoruz. Biz aldatıldık densin istemiyoruz” dedi. Bu süreçten uzun zaman geçer ve çocukların geleceÄŸinin zarar görmesi halinde kimlerin hesap vereceÄŸi sorusunu soran Ata, öÄŸrenci ve velinin not düÅŸündüÄŸünü ancak ülke menfaatini düÅŸünen kiÅŸi sayısının az olduÄŸunu söyledi. Türk EÄŸitim-Sen olarak tabandan alınan eleÅŸtiri ve görülen yanlışları Milli EÄŸitim Bakanlığı’na ulaÅŸtırmakla sorumlu olduklarını kaydeden Ata, Türkiye’de bu sistemin uygulanmaz olduÄŸunu, öÄŸretmen ve eÄŸitim sisteminin zarar görüreceÄŸini yineledi. Ata, aldıkları eylem kararı gereÄŸi 12 pilot ilde öÄŸretmenlere not vermediklerini söyledi. Milli EÄŸitim Bakanlığı’nı aklıselim davranmalya davet eden Ata, uygulamanın deneme aÅŸamasındayken kaldırılmasıyla Türkiye’nin tehlikeyi atlatacağına vurgu yaptı. (Mustafa KARAKAYA)
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.