Bakanlığın ilk kez baÅŸlatacağı "otopark sertifikası" uygulamasıyla, bölgeden ya da belediyelerce iÅŸletilen yol boyu otoparklardan her daire için bir yer ayrılacak, bu bölüm tapuda tescillenerek daireyle birlikte alınıp satılacak. Türkiye'de ilk olacak "otopark sertifikası" uygulamasından, belediyelerin "otopark hesabı" oluÅŸturmasına kadar getirilecek birçok düzenlemeyle, Türkiye'de park yeri sorununun yaÅŸanmadığı yeni bir dönem baÅŸlayacak. Çevre ve Åžehircilik Bakanı Ä°dris Güllüce'nin "otopark sorununu çözmek için devrimci nitelikte" olduÄŸunu belirttiÄŸi düzenlemeye iliÅŸkin ayrıntılar netleÅŸiyor. Mesleki Hizmetler Genel MüdürlüÄŸünce yapılan çalışmayla, bugünün koÅŸullarına göre yetersiz kaldığı ifade edilen Ä°mar Kanunu'ndaki otopark maddesi revize edilecek, bu kapsamda yeni bir yönetmelik çıkarılacak. Otoparklara iliÅŸkin mevcut tebliÄŸde "üç konut için bir otopark" ÅŸartı yer alırken, bu durum bugün "Hemen her ailenin bir aracı bulunduÄŸu, hatta ikinci ve üçüncü araçların da kullanıldığı" göz önüne alınarak deÄŸiÅŸtirilecek. Düzenlemeye göre, yeni yapılarda, otopark sorununun kendi parseli içinde çözülmesi gerekecek. Sorunun binanın parselinde çözülmesinin mümkün olmadığı durumlarda "otopark sertifikası" uygulaması devreye girecek. Türkiye'de ilk olacak uygulamayla, bölgeden ya da belediyelerce iÅŸletilen yol boyu otoparklardan her daire için bir yer ayrılacak, bu bölüm tapuda tescillenerek daireyle birlikte alınıp satılacak. Uygulamayla, parselinde otopark yeri ayrılamayan daireler için, bölgeden ya da belediyelerce yol boyu otopark iÅŸletmeciliÄŸi çerçevesinde tescillenen yerlerden bir alan ayrılacak. Tapuda, bu alanın belirlenen bağımsız bölüme tescili kaydıyla sertifika düzenlenecek. Konut, sertifikayla bir bütün olarak alınıp satılacak. KONTROLSÜZ OTOPARK Ä°ÅžLETMECÄ°LİĞİNE SON Belediyelerin, otoparkla ilgili düzenleme yetkileri bulunmasına karşın iÅŸletmeciliÄŸine yönelik kanundan gelen yetkileri bulunmuyor. Düzenlemeyle, artık otoparkların tasarımından yapımına ve iÅŸletmesine kadar bütün yetkiler belediyelere verilecek. Böylece bu konudaki boÅŸluk giderilerek, kontrolsüz otopark iÅŸletmeciliÄŸi ortadan kaldırılacak. ​Kanunda, belediyelerin otopark hesabı oluÅŸturmasına yönelik bir düzenleme de bulunacak. Otopark iÅŸletmeciliÄŸinden elde edilen tüm gelirler bu hesapta toplanacak. Bu gelirin de sadece yeni otopark alanları oluÅŸturulması, kamulaÅŸtırma yapılması ve otoparkların inÅŸası ile iÅŸletmesinde kullanılması zorunlu tutulacak.Planlama aÅŸamasında da ana arterlerin kesiÅŸme noktasına 500 metre mesafede, oradaki yoÄŸunluk göz önünde bulundurularak otopark alanları oluÅŸturulması gerekecek. "YATAK ODASI MODELÄ° UYGULANABÄ°LÄ°R" Yetkililer, bu çalışma kapsamında, Japonya'dan Hong Kong'a, Ä°ngiltere'den Ä°spanya ve Amerika'ya kadar birçok ülkedeki otopark uygulamaları ve yönetmeliklerin incelendiÄŸini vurguladı. Hong Kong modelinde "bir evdeki yatak odası sayısı kadar otopark" zorunluluÄŸu bulunduÄŸunu belirten yetkililer, hastane binalarında ise metrekare, yatak ve poliklinik sayısının devreye girdiÄŸini bildirdi. Hangi tür yapı ve konutun ne kadar otopark ihtiyacı olduÄŸunun, bu yönetmelik çalışmasında netlik kazanacağını ifade eden yetkililer, Hong Kong'taki "yatak odası modelinin" de uygulanabileceÄŸini kaydetti. Yetkililer, "Ancak ÅŸu an kesin bir ÅŸey var, ÅŸimdiki gibi 3 haneye bir otopark olmayacak. Bir hanenin en az bir otoparkı olacak" ifadelerini kullandı.Haber7
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.