Necmettin Erbakan Üniversitesi Rumi Medeniyetler Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından İngilizce olarak gerçekleştirilen ‘Yuvarlak Masa Toplantıları’nın üçüncüsü gerçekleştirildi
Din ve Güney Asya’da Siyaset genel konu baÅŸlığıyla; Cemaat-i Ä°slami’nin iÅŸlendiÄŸi toplantıda, NEÜ Sosyal ve BeÅŸeri Bilimler Fakültesi ÖÄŸretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Seraj Ahsan Ä°ngilizce sunum yaptı. Toplantıda, Cemaat-i Ä°slami’nin kuruluÅŸ ve geliÅŸme aÅŸamaları deÄŸerlendirildi, ayrıca ilkesel anlamda Cemaat-i Ä°slami’nin savunduÄŸu etik prensiplerin politik sahadaki yansımaları tartışıldı ve Mevdudi’nin Cemaat-i Ä°slami içerisindeki yeri ve görüÅŸleri ele alındı. Yrd. Doç. Dr. Ahsan konuÅŸmasında; din ve politikanın bir araya gelmesinin, koloniyalizm (sömürgecilik) ve Müslüman dünyanın karşılaÅŸması ile olduÄŸunu vurguladı. Ahsan; 26 AÄŸustos 1941’de Lahore’da, Mevlana Ebul Ala Mevdudi tarafından kurulan Cemaat-i Ä°slami hareketinin de sömürgeci devletlerin Güney Asya’yı iÅŸgal etmesiyle doÄŸduÄŸunu ifade etti. Yrd. Doç. Dr. Seraj Ahsan, “Genel kabul gördüÄŸü üzere, Mevdudi daha sonraki Ä°slami diriliÅŸ hareketlerine, Mısır’daki Seyyid Kutup da dahil olmak üzere etki etmiÅŸtir. Günümüzde Cemaat-i Ä°slami, Güney Asya’da organize olmuÅŸ bir Ä°slami hareket olarak faaliyetlerine devam etmektedir” dedi. Ahsan konuÅŸmasının devamında, Cemaat-i Ä°slami’nin; sonradan geliÅŸen Ä°slam ilahiyatı, hukuk, felsefe ve Müslüman imparatorluklar süresince oluÅŸmuÅŸ Müslüman toplumların kurumsal yapılarını reddetme eÄŸiliminde olduÄŸunun altını çizdi.Daha sonra karşılıklı soru ve deÄŸerlendirme aÅŸamasına geçilen toplantıda BangladeÅŸ, Hindistan ve Pakistan olmak üzere Güney Asya’yı büyük ölçüde etkileyen ve hala etkilerinin devam ettiÄŸi Cemaat-i Ä°slami’nin günümüzdeki durumu görüÅŸüldü.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.