Palyatif merkezi Beyhekim’de
Beyhekim Devlet Hastanesi Yönetici Adnan Tekin, palyatif tedavi merkezlerinin halen Konya’da ilk ve tek olma özelliğini koruduğunu ve 2 ay gibi kısa bir sürede yüzde 80’in üzerinde doluluk oranına ulaştıklarını söyledi.
Beyhekim Devlet Hastanesi Yönetici ve BaÅŸhekimi Uzm. Dr. Adnan Tekin, palyatif merkezlerinin özellikle tedavisi kalmamış hastaya ve hastanın ailesine yapılabilecek destek tedavisi verdiÄŸini söyledi. Uzm. Dr. Tekin palyatif merkezlerinin amacının umutsuz duruma düÅŸmüÅŸ hastanın aÄŸrılarını kesme ve onun lojistik bakımını üstlenmek olduÄŸunu söyledi. Tekin ayrıca, “Önemli olan bir insanın artık tedavisi bitmiÅŸse aÄŸrısının kesilmesi, beslenmesinin saÄŸlanması gerekir, huzurlu, konforlu ve rahat bir ÅŸekilde en azından idame tedavisinin yapılması gerekir. Ailesine doÄŸru bilgi anlatmak önemlidir. Palyatif birimimizde imamdan tutundan psikoloÄŸa kadar birçok arkadaşımız da hem hastaya hem ailesine destek vermekte. Bu merkezimizde tüm ilçelerden gelenleri de kabul ediyoruz. Açılalı 2 ayı geçti. Bu süreçte yüzde 80’in üzerinde bir doluluk oranına ulaÅŸtık” dedi.
HASTALAR EVLERÄ°NDE TAKÄ°P EDÄ°LÄ°YOR
Hastanelerinden taburcu olan hastalarını da takip ettiklerini söyleyen BaÅŸhekim Adnan Tekin, “ArkadaÅŸlar telefonla durumunu soruyorlar veya bizzat biz hastayı ziyarette bulunuyoruz. Bu uygulamamız ile hastamız hastanemizin hangi hizmetinden memnundu, hangisinde nasıl deÄŸiÅŸiklik yaparsak daha iyi olur bunu anlamak için oldukça iyi oldu. Ayrıca hasta takibini de yapmış olduk, ameliyatı iyi mi oldu, ameliyattan sonra sorunları oldu mu, bunları da kontrol etmiÅŸ oluyoruz” diye konuÅŸtu.
‘EMPATÄ° YAPIYORUZ’
Hastalarının rahat edebilmesi için empati yaptıklarını söyleyen Tekin, “Hastalarımızın hastaneye giriÅŸinden tutunda, yatış ve çıkışına kadar her konuda en rahat hizmet alabilmeleri için empati yapıyoruz. Bununla ilgili zaten bir psikoloÄŸumuz la birlikte, günlük olarak en az 15 hastayı dolaÅŸacak ÅŸekilde de bir program yaptık. Karışık servislerden 15 birimi ziyaret edecek ve hazırladığı raporlar doÄŸrultusunda hastaların zayıflık gördüÄŸü, memnun kaldığı hizmetler ve çalışanlarla ilgili, bunlara dönük bizde kendi içimizde çalışmalar yaparak, daha rahat daha konforlu ve daha saÄŸlıklı bir ÅŸekilde uÄŸurlama gibi bir düÅŸüncemiz var” ÅŸeklinde konuÅŸtu.
Yaptıkları çalışmalar neticesinde hastaların yüzde 95’inin memnun kaldığını da söyleyen Tekin, “Hastalarımızın ÅŸikâyeti üzerine yemeÄŸin dağıtım saatini deÄŸiÅŸtirdik. Tuvaletler de peçete ve sabun sıkıntısı, ziyaretçilerle ilgili olan istekler, acil servise hastasını bıraktıktan sonra aracını daha rahat koyacağı bir yer gibi ÅŸikâyetler vardı. Bizlerde hepsini gidermeye çalıştık. Selçuklu Belediye’sinin desteÄŸiyle yaptırdığımız yeni otopark da bu ihtiyacın yansıması” ifadelerini kullandı. Yeni otopark hakkında da bilgi veren BaÅŸhekim, “Hem acil servisten giren hem de polikliniÄŸe girecek olan vatandaşımız için yüzün üzerinde kapasiteye sahip yeni bir otopark açıldı” dedi.
GÜNDE 3 BÄ°N HASTA GELÄ°YOR
Hastaneye günde 3 bin civarında hasta geldiÄŸini aktaran Uzm. Dr. Tekin, hastaların refakatçileri ile bu sayının 5-6 bini bulduÄŸunu belirtti. Son hizmetlerinden birinin de hastalar için yeni bir kütüphane oluÅŸturduklarını ifade eden Tekin, hastaların bu kütüphaneden ödünç kitap alabildiklerini söyledi. Tekin ayrıca, hastanelerinin Türkiye’deki en iyi hastanelerden birisi olduÄŸunu da sözlerine ekledi. Tekin konuÅŸmasının devamında, “VatandaÅŸlarımızı en rahat edecek ÅŸekilde hastanemizden girip, tedavi olup, hastanemizden ayrılana kadar her konuda rahat ettirme konusunda çalışmalarımız devam edecek” diye konuÅŸtu. (Mehmet Çalışkan / Özlem Kara Yıldırım )
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.