'Paylaşım ekonomisi' 1 milyar dolara koşuyor
Ünlülerin ya da fenomenlerin, markaların ürün ve hizmetlerine yönelik Instagram üzerinden yaptığı "paylaşımlar" büyük bir ekonomiye dönüştü
Ünlülerin ya da fenomenlerin, markaların ürün ve hizmetlerine yönelik Instagram üzerinden yaptığı "paylaşımlar" büyük bir ekonomiye dönüÅŸürken, uzmanlar bu "paylaşım ekonomisinin" büyüklüÄŸünün yılsonunda 1 milyar dolara çıkmasını bekliyor.
Sosyal aÄŸlarda belirli bir grubu etkileme gücüne sahip kiÅŸilerin, sahip oldukları sosyal medya hesapları üzerinden, herhangi bir ürün veya servis ile ilgili hedef tüketici grubunu etkileme ve satın almaya yönlendirmeye yönelik olarak düzenledikleri tanıtım ve pazarlama aktiviteleri olan "influencer marketing" yani "hatırlı pazarlama" dünyada artık büyük bir endüstriye dönüÅŸtü.
Fenomen pazarlama ve video içerik alanında influencer marketing odaklı faaliyet gösteren CC Media House Direktörü Güven Çelikkaya, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Instagram'ın 2010'da ilk yayınlanmaya baÅŸladığı andan itibaren hızlı yükselen sosyal bir aÄŸ olduÄŸunu anımsattı.
Bu sosyal ağın özellikle 2012 yılında Android versiyonun yayınlanması ve sonrasında gelen Facebook yatırımı ile birlikte, hızla artan kullanıcı sayısına ulaÅŸtığını dile getiren Çelikkaya, "Bu süreçten sonra yani 2012 yılı itibariyle sponsorlu marka paylaşımları Instagram'da yaygınlaÅŸmaya baÅŸlandı. Instagram'ın geliÅŸtirildiÄŸi ve ilk yayınlandığı ülke olan Amerika, elbette uygulamanın kullanımı nedeniyle influencer marketing yatırımlarının da yapıldığı ilk ülke oldu diyebiliriz." Ä°fadelerini kullandı.
Çelikkaya, sadece Instagram'da sponsorlu influencer marketing pazarının büyüklüÄŸünün 2017 yılı sonunda yaklaşık 1 milyar dolar olmasının beklendiÄŸine iÅŸaret ederek, "DiÄŸer tüm sosyal aÄŸlarda ki influencer marketing harcamalarının 2020 yılına kadar yaklaşık 5 milyar doların üzerinde olması öngörülüyor. Instagram'da 2017 yılı için beklenen pazar büyüklüÄŸü büyük oranda ABD ve Avrupa ülkelerinden gelmekte. DiÄŸer ülkeler daha geriden geliyor." deÄŸerlendirmesinde bulundu.
Instagram'ın influencer marketingde kullanılan mecralardan sadece bir tanesi olduÄŸuna iÅŸaret eden Çelikkaya, "Aynı zamanda videonun yükseliÅŸi ile birlikte Youtube da markalar tarafından çok tercih edilen bir yöntem haline geldi. Özellikle Youtube'a eklenen 'canlı yayın' gibi yeni özellikler ile Youtube kanalları kendi baÅŸlarına adeta ulusal kanallar kadar eriÅŸim elde edebilir hale geldi. Üstelik yapılan bu kampanyalar, TV bütçelerinin neredeyse onda bir fiyatında ve çok daha etkili. Çünkü tamamen ölçümlenebilmekte." ifadelerini kullandı.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.