REKLAM; Açık Hava'da Haksız Rekabet ve Yerel Medya
Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Kurulu Anadolu Gazete Sahipleri Temsilcisi Mustafa Arslan, yazılı ve görsel yerel medyanın, açık hava reklam alanı ile haksız rekabete tabi tutulduğunu söyledi.
Basın Ä°lan Kurumu (BÄ°K) Genel Kurulu Anadolu Gazete Sahipleri Temsilcisi Mustafa Arslan, yazılı ve görsel yerel medyanın, açık hava reklam alanı ile haksız rekabete tabi tutulduÄŸunu söyledi.
Açık hava reklamcılık alanının hızla büyüdüÄŸünü, son olarak elektrik ve aydınlatma direklerinin de bu alana dahil olduÄŸunu hatırlatan Arslan, “Firmaların tanıtımlarında bütün mecraları etkin olarak kullanması son derece doÄŸaldır. Ne var ki yerel medya açık hava reklamcılık alanı ile haksız bir rekabetle karşı karşıya bırakılmıştır.
Gerek Karayolları Trafik Kanunu, gerek Kültür ve Tabiat Varlıkları Kanunu ve ilgili yönetmelikler ile belediyeler tarafından çıkarılan Tabela Levha Yönetmelikleri,
Estetik Kurul Yönetmelikleri’ne aykırı olmak üzere açık hava reklam unsurları adeta bir ur gibi ÅŸehirlerimizi sarmış bulunmaktadır.
Ä°lgili mevzuatta da açıkça görüleceÄŸi üzere, trafik ve yol güvenliÄŸini etkileyecek, trafik ışık ve yön levhalarının görülmesini engelleyecek, kültür ve tabiat varlıklarının önünü kapatacak ÅŸekilde açık hava reklam unsurları konulamaz.
Bugün pek çok ÅŸehrimizde yayaların geçiÅŸini engelleyen, led diye tabir edilen reklam panoları ile ışınım deÄŸerlerinin üzerinde trafik ışıklarını görülmez hale getiren, trafik iÅŸaretlerini kapatan, kültür varlıklarının önünü iÅŸgal eden açık hava reklam unsurları hızla yayılmaktadır” dedi.
"AÇIK HAVAYLA BÄ°RLÄ°KTE YEREL MEDYADAN DA BU ANLAMDA Ä°STÄ°FADE EDÄ°NÄ°Z"
Kamunun ortak malı olan cadde ve sokaklar ile yollar ve tüm açık hava unsurlarının kullanımında, kamunun can ve mal güvenliÄŸinin öncelikli olarak ele alınmak durumunda olduÄŸunu vurgulayan Arslan,
“Özellikle trafik güvenliÄŸini tehdit eden açık hava reklam unsurları konusunda genel bir taramanın yapılması tarafımızca faydalı olacaktır.
Mahalli idarelerin yetki alanındaki bu konunun mesleÄŸimizi ilgilendiren yönü ise meslektaÅŸlarımızın maÄŸduriyetidir.
Herhangi bir firma gerek marka sürdürülebilirliÄŸi, gerekse pazarlama faaliyetinde, siyasi partiler tanıtım ve propaganda alanlarında, habere konu olan hususları yerel yazılı ve görsel medyaya vermekte, ancak reklamlarını ağırlıklı olarak açık hava unsurlarında deÄŸerlendirmektedir.
Bizim açık hava reklam alanına reklam verilmemesi gibi bir talebimiz elbette ki yoktur. Ancak reklam verenlere çaÄŸrımız ÅŸu yöndedir; tanıtım etkinliÄŸinizi bir zincirin halkası olarak düÅŸünürseniz, emin olunuz en saÄŸlam halkası yerel medya olacaktır.
Açık havayla birlikte, yerel medyadan da bu anlamda istifade ediniz.
BelirttiÄŸim üzere söz konusu açık hava reklam panolarına iliÅŸkin mevzuata iliÅŸkin bir adım atılması halinde de üzerinde hassasiyetle durduÄŸumuz haksız rekabet bir nebze olsun kontrol altına alınacak, daha da önemlisi vatandaÅŸlarımızın can ve mal güvenliÄŸini tehdit eden bir yanlışlık kontrol altında tutulabilecektir” ÅŸeklinde konuÅŸtu.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z
- 0SEVDÄ°M
- 0ALKIÅž
- 0KOMÄ°K
- 0Ä°NANILMAZ
- 0ÃœZGÃœN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.