AK Parti'nin seçim baÅŸarısını sosyolojik açıdan ele alan yazar Mahçupyan, "bir gün herkes AK Partili olursa ÅŸaşırılmamak lazım" diyor.Toplumsal dinamiklerin siyasette olan kutuplaÅŸmanın aksi yönde gittiÄŸini ve bu kesimin nabzını AK Parti'nin tuttuÄŸunu savunan yazar, muhafazakarlığın esneyerek diÄŸer kesimlere doÄŸru yayıldığını yazdı.Yerel seçimler bitti ama sonuçları tartışılmaya devam ediyor. Zaman gazetesi yazarı Etyen Mahçupyan, AK Parti'nin zaferle ayrıldığı seçim sonuçlarını "Bir gün herkes AK Partili olur mu?" baÅŸlıklı köÅŸesinde yorumladı. Ä°ÅŸte o yazıdan bir bölüm:"AK PARTÄ°'NÄ°N ALABÄ°LECEĞİ AZAMÄ° OY HER GEÇEN GÜN DAHA DA ARTIYOR""AK Parti'nin alabileceÄŸi azami oy her geçen gün daha da artıyor!" diyen yazar bunun açılımını da kendi penceresinden böyle anlattı:"Bu sıra dışı geliÅŸmenin temelinde 1990'larda filizlenen ve son on yılda yeÅŸeren bir 'kiÅŸiselleÅŸme' var. Muhafazakar zeminde dindarlık giderek kiÅŸisel bir tercih ve tanımlamayı ifade etmeye baÅŸladı. Ä°nsanlar bir rehberin izinden giderek dindar olmaktansa, kendi hayat tarzları ve itikat anlayışlarına denk gelen bir dindarlığı öne çıkarmaya baÅŸladılar. Bu modern anlamda bir bireyselleÅŸmeye benzemiyor. Çünkü insanlar cemaatten ayrılmıyor, onu çeÅŸitlendirerek sınırlarını geniÅŸletiyorlar. Sonuç çoÄŸullaÅŸmış ve cemaat içi karşılıklı hoÅŸgörüyü içselleÅŸtirmiÅŸ bir yeni dindarlık halidir. Bu durum muhafazakar kesimin sınırlarını daha esnek hale getirmekte ve giriÅŸ çıkışı kolaylaÅŸtıran bir geçirgenlik saÄŸlamakta. Dolayısıyla laik kesimden söz konusu 'ılımlı' muhafazakarlık imkanını kullanmaya hevesli kiÅŸileri de cezbetmekte.MUHAFAZAKAR KESÄ°MDEN LAÄ°K KESÄ°ME YÖNELÄ°K DAVETE KARÅžILIK VARBunun sosyolojik anlamı muhafazakar zeminden laik kesime yönelik bir 'davetin' yaÅŸanması ve karşılık bulmasıdır. Bugün Ramazan'da sadece beÅŸ gün oruç tutanlardan, günde sadece bir kez namaz kılanlara, dini doktrinlerle popüler sufi öÄŸretiyi harmanlayarak kendisine manevi bir dünya yaratmaya uzanan sayısız 'yeni dindar' var. Bunun bir tür sekülerleÅŸme olduÄŸu açık... Ekonomi, siyaset, ahlak gibi alanların dinden bağımsız hale gelmesinin ardından, ÅŸimdi de dindarlığın kiÅŸiselleÅŸmesine, cemaatin kendi içinde çoÄŸullaÅŸarak küresel entegrasyonu teÅŸvik eden yeni bir adaptasyon dinamiÄŸi üretmesine tanık oluyoruz.ESNEK MUHAFAZAKARLIK SINIRLARI DAHA DA GENÄ°ÅžLETÄ°YORBu geliÅŸme, aile kurumunun din ve millet fikrinden daha fazla önemsendiÄŸi bir anlayışa paralel yaÅŸanıyor. Böylece ortaya kendine has dindarlık bileÅŸimleri üreten aileler çıkabiliyor. Artık bazı ailelere 'laik' veya 'dindar' demek mümkün deÄŸil. Söz konusu melezleÅŸme esnek muhafazakarlık sınırının üzerinde yer alıyor ve o sınırları daha da geniÅŸletiyor. Sonuç siyasette olan kutuplaÅŸmanın tam tersi yönde giden bir toplumsal dinamiktir. Ve AKP bu kesime hitap ediyor, onların nabzını tutuyor. Muhalefet ve onun aydınları ise idrakin eÅŸiÄŸinde bile deÄŸil... O zaman da bir gün herkes AKP'li olursa ÅŸaşırmamak lazım."
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.