TURİZMCİ BAYRAMDAN MUTLU DEĞİL
Kurban Bayramı tatili boyunca Türkiye genelinde turizm hareketliliği yaşanırken, Konya'da turizm sektörü beklenenin çok altında kaldı
Başta Akdeniz ve Ege sahilleri olmak üzere, Karadeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde ise tahminlerin üstünde yerli turist yoğunluğu yaşandı. Ülkenin dört bir yanındaki bu turizm hareketliliğine rağmen Türkiye’nin merkezi olarak bilinen Konya’da ise bayram süresince turizm yoğunluğu yaşanmadı.
BEKLENTİ GERÇEKLEŞMEDİ
Güneydoğu Anadolu bölgesinde turistik destinasyonlar, özellikle kültürel ve dini turizm açısından yoğun ilgi görürken, Konya bu yıl beklenen turist sayısına ulaşamadı. Kültür turizmi açısından zengin bir potansiyele sahip olan Konya'da, tarihi zenginlikleri ile tanınan bölgelerin yerli ve yabancı turistler tarafından tercih edilmesi bekleniyordu. Ancak bu yılın bayramında bu beklentilerin gerçekleşmediği görüldü. Bayram süresince şehirdeki alışveriş merkezleri ve restoranların da canlılık kazanmadığı gözlemlendi.
BAYRAMIN ETKİSİ OLMADI
Cengiz Turizm sahibi Hasan Fehmi Yıldırım, “Konya’da bu bayram turizm sektörü açısından bakıldığında durgun geçti. Turistler geldi ama genel olarak günübirlik konaklamalar oldu. Oteller genel olarak boştu. Konya’da bayram tatili süresince turizm bekleneni veremedi. Ben sokaklara baktığımda normal bir kalabalık gördüm. Açıkçası bayramın bir etkisi olmadı” diye konuştu.
KONYA’DA KALICI TURİST YOK
Turizmci Ömer Sunar da turizm sektöründe Konya’da beklentinin düşük olduğunu ifade ederek, “Biz azla yetinmeyi öğrenmişiz sanki. Doğu bölgesindeki şehirler yüzde yüz dolulukla çalışırken biz yüzde 60 dolulukla çalıştık. Bizde kalıcı turist yok. Kalanlarda 1 gece konaklıyor. Kapadokya’ya ve Denizli’ye giderken uğruyorlar, 1 gece konaklıyor ve gidiyor. Gaziantep’in, Diyarbakır’ın, Şanlıurfa’nın yaptığını bizimkiler yapamadılar” dedi.
İLGİLİ ACENTEDE EKSİKLİK VAR
Ömer Sunar, “Belediye ile bir çalışmamız var. Biz Sille Baranalar’ı yapıyoruz. Bir de insanların akşam vakit geçirecekleri bir yer yok. Urfa’da sıra gecelerini yapan tam 150 firma var. Konya’nın bu konuda eksiği var. Bir şirket kurdum, mesela şehre gelen adama tur satmak isteyen birileri yok. Biz de bu durumu kendimiz yürütüyoruz. Birçok acente var ama gelen turistle ilgili acente yok. Bu konuya dikkat çekerek çalışmalarımızı yürütüyoruz” ifadelerine yer verdi.
KONYA TURİZMİ ZAYIF
Mayda Holding Yönetim Kurulu Başkanı & Konya Turizmciler Platformu Başkanı İbrahim Mayda, “Konya’da yer alan profesyonel turizmciler olarak bayram boyunca Konya'daki restoranların kapalı olmasını büyük bir üzüntüyle karşılıyoruz. Bu durum, şehrimize gelen turistler açısından ciddi olumsuzluklar yaratıyor. Turizm, sadece ekonomik bir gelir kaynağı değil, aynı zamanda şehrimizin kültürel ve sosyal imajını yansıtan önemli bir sektördür. Bayram tatili gibi yoğun turist çeken dönemlerde, ziyaretçilerin temel ihtiyaçlarının karşılanamaması, şehrimize olan ilgiyi azaltmakta ve maalesef Konya'nın turizm potansiyelini olumsuz etkilemektedir. Restoranların kapalı olması, turistlerin şehri keşfetme ve yerel lezzetleri tatma fırsatlarını kısıtlamakta, bu da genel memnuniyetsizlik yaratmaktadır. Bunun sonucunda, turistler başka destinasyonları tercih etmekte ve Konya, potansiyel ziyaretçilerini kaybetmektedir” dedi.
BİRLİKTE ÇALIŞMAMIZ GEREK
“Konya'nın turizmde hak ettiği yeri alabilmesi için, işletmelerimizin bayram gibi özel dönemlerde hizmet sunmaya devam etmeleri büyük önem taşımaktadır” diyen Mayda, “Turistlerin ihtiyaçlarını karşılamak, onlara unutulmaz bir deneyim sunmak ve şehrimizin pozitif imajını korumak adına bu konuda gerekli düzenlemelerin yapılmasını ve tüm restoranların bayram tatillerinde açık olmasını talep ediyoruz. Konya'yı daha çekici ve misafirperver bir turizm merkezi haline getirmek için birlikte çalışmamız gerektiğine inanıyorum” diye konuştu.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABİLİRSİNİZ
- 0SEVDİM
- 0ALKIŞ
- 0KOMİK
- 0İNANILMAZ
- 0ÜZGÜN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.