THY Kaptan Pilotu Cengiz, havacılık kurallarına göre kaptan pilotların uçaktaki emniyetten sorumlu olduğunu, bu durumun yolcunun uçağa binmesinden sefer sonuna kadar sürdüğünü belirtti
Türk Hava Yolları (THY) Kaptan Pilotu Murat Cengiz, havacılık kurallarına göre kaptan pilotların uçaktaki emniyetten sorumlu olduÄŸunu belirterek, "Kaptan pilot olarak bizler uçağın herhangi bir safhasında veya yerinde, emniyetsiz bir durum görüyorsak, daha ilk başında dahi olsa uçuÅŸu bu ÅŸekilde kabul edemeyeceÄŸini beyan edebiliriz" dedi. THY'de 20 yıldır çalışan Murat Cengiz, Sefaköy'deki THY UçuÅŸ EÄŸitim Merkezi'nde yer alan Boeing 777 simülatöründe uçuÅŸ güvenliÄŸini tehlikeye atan yolculara uygulanan prosedürleri anlattı. Cengiz, yolcunun uçaÄŸa binmesiyle kaptan pilotun sorumluluÄŸunun baÅŸladığını ve sefer sonuna kadar da sürdüÄŸünü söyledi. Uluslararası Hava Taşımacılığı BirliÄŸi (IATA) kurallarına göre havayolu ÅŸirketinin sorumluluÄŸunun yolcu uçaktan ayrılama kadar devam ettiÄŸine iÅŸaret eden Cengiz, uçuÅŸ emniyetini sıkıntıya sokan yolculara uygulanan prosedürlerin belli olduÄŸunu kaydetti. Cengiz, kaptan pilotların bu konuda bazı sorumluluklarının olduÄŸunu ifade ederek, ÅŸöyle devam etti: "Kaptan pilot olarak bizler uçağın herhangi bir safhasında veya yerinde, emniyetsiz bir durum görüyorsak, daha ilk başında olsa dahi uçuÅŸu bu ÅŸekilde kabul edemeyeceÄŸini beyan edebiliriz. Bu dispatch safhasında olabilir, uçakla ilgili bir arıza olabilir, havayla ilgili meteorolojik durum olabilir. Havada herhangi bir yolcudan dolayı durum oluÅŸursa bizim bazı tehlike seviyelerimiz var. EÄŸer bu kiÅŸi belirli seviyeleri geçerse uçağı herhangi bir meydana indirip, o yolcuyu da teslim etme hakkımız var. Hatta bu tür yolcuları uçuÅŸ esnasında kelepçeleme hakkında da sahibiz." "Önce yolcu emniyeti" Kaptan pilot Cengiz, havacılık kurallarının kaptan pilotlara ciddi yükümlülükler getirdiÄŸine dikkati çekerek, "Yükümlülükler dahilinde uçak içinde öncelikli olarak yolcunun emniyetini her zaman düÅŸünürüz. Bu, bizim öncelikli görevimizdir" dedi. Seferdeki sorunlu yolculara uygulanacak prosedürlerde bazı aÅŸamaların olduÄŸunu, seviyelerin üstüne çıkmaya baÅŸlayan yolcunun durumunun kabin ekibi tarafından kaptan pilota iletildiÄŸini dile getiren Cengiz, "Bu bilgiler doÄŸrultusunda bizim var olan formumuzu ilk önce yolcuya deklare ederiz. Kendisine okuruz ve sakinleÅŸtirmeye çalışırız. Ama sakinleÅŸmemiÅŸse, tehlike seviyeleri üzerinde durmadan geliÅŸme gösteriyorsa o zaman yolcuya yapacağımız bazı iÅŸlemler olur" dedi. Cengiz, burada yolcuya okunan formun sadece uyarı nitelediÄŸinde olduÄŸunu ifade ederek, "EÄŸer havadaysak da o yolcuyu herhangi bir meydana inip, gerekli otoriteleri çağırmak ve yolcuyu ilgili emniyet birimlerine teslim etmekle yükümlüyüz" diye konuÅŸtu.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.