Konya
20 Eylül, 2024, Cuma
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

Yerli elektrikli otobüs SILEO Avrupa'da görücüye çıktı

Yerli elektrikli otobüs SILEO Avrupa'da görücüye çıktı
Bozankaya firmasının ikinci nesil elektrikli otobüsü SILEO, Busworld Europe 2017 fuarında tanıtıldı. Dört farklı uzunlukta üretilen çevre dostu otobüs, 4 saatte şarj edilebiliyor, kesintisiz 400 kilometre gidebiliyor

Bozankaya firmasının ürettiÄŸi ikinci nesil elektrikli otobüs SILEO, Belçika'nın Kortrijk ÅŸehrinde düzenlenen Busworld Europe 2017 fuarında görücüye çıktı.

Çevre dostu, sessiz, verimli ve yakıt tasarruflu özellikleriyle ön plana çıkan otobüsün 10, 12, 18 ve 25 metre uzunluÄŸunda modelleri bulunuyor.

Yolcu kapasitesi 75 ile 232 arasında deÄŸiÅŸen, herhangi bir güç kaybı yaÅŸamadan yüksek performans sunan ve 4 saatte ÅŸarj edilebilen otobüs, 400 kilometreye kadar kesintisiz gidebilme kabiliyetiyle dikkati çekiyor.

Bozankaya Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Aytunç Günay, AA muhabirine, ilk nesil elektrikli otobüsü 4 yıl önce tanıttıklarını, 2,5 yıldır bu otobüsle yolcu taşıdıklarını söyledi.

Türkiye'de ÅŸu ana kadar elektrikli otobüslerle ilgili yapılan 7 ihaleyi de kazandıklarını belirten Günay, "En son Manisa BüyükÅŸehir Belediyesinin ihalesine tek teklif veren firma bizdik." dedi.

"Elektrikli otobüste ciddi yol kat ettik"

Günay, Türkiye'de belediyelerin, araçlarını ilk kez denediklerinde tedirginlik yaÅŸadığını anlatarak, "Bu yüzden ilk alımlar 4-5 adet düzeyindeydi ancak artık 20-30 adetlik sipariÅŸler veriyorlar. Bu da bizim ciddi anlamda yol kat ettiÄŸimizi gösteriyor." diye konuÅŸtu.

Ä°hracat hedeflerine de deÄŸinen Günay, ÅŸu anda Almanya'nın 9 kentinde araçlarının hizmet verdiÄŸini bildirdi. Günay, "Önümüzdeki yıla dair Avrupa pazarının geneli için hedeflediÄŸimiz sayı 200 otobüs, 2019 hedefimiz de 500 otobüs." ifadesini kullandı.

Türkiye'de de elektrikli otobüs fikrinin yerleÅŸmeye baÅŸladığına dikkati çeken Günay, elektrikli otobüsün ilk yatırım maliyetinin yüksek olmasına karşın saÄŸladığı yakıt tasarrufu ve satış sonrası bakım maliyetlerinin çok düÅŸük olması nedeniyle kısa sürede ilk yatırım harcamalarını amorti ettiÄŸini dile getirdi.

Günay, elektrikli otobüslerin dizel araçlara göre sıfır emisyon, sessiz çalışma gibi özellikleri bulunduÄŸunu anlatarak, bu araçlara iliÅŸkin Türkiye'de de olumlu bir intiba oluÅŸtuÄŸunu belirtti.

Yakıt cimrisi

Ürettikleri elektrikli otobüsün dizel yakıtlı araçlara göre çok daha tasarruflu olduÄŸunun altını çizen Günay, ÅŸöyle devam etti:

"ÖrneÄŸin 12 metrelik dizel aracımız, Ä°stanbul gibi bir yerde yaklaşık 100 kilometrede 50 litre yakıt tüketiyor. Bu da kilometre başına 1,5-2 liralık tüketim anlamına geliyor. Aynı boyuttaki bir elektrikli araç, tam dolu yolcuyla ve klimalar tamamen çalıştığında, kilometre başına 1 kilovat saat enerji harcıyor. Bu da ev elektriÄŸi hesabına göre 33 kuruÅŸa karşılık geliyor. Belediye olarak sanayi elektriÄŸi kullandığınızda bu tutar 22, gece tarifesi kullanıldığı zaman ise 12 kuruÅŸa kadar düÅŸüyor. Bu anlamda çok büyük bir tasarruftan söz ediyoruz."

Bataryanın garanti süresinin 5 yıl olduÄŸunu anlatan Günay, "Bu durum, bataryanın 5 yılda ömrünü tamamladığı anlamına gelmiyor. Belirli bir ücret karşılığında garanti süresini 10 yıla kadar çıkartabiliyoruz." diye konuÅŸtu.

Günay, otobüsler için akıllı ÅŸarj sistemi geliÅŸtirdiklerini ifade ederek, filo satın alan bir belediyenin 15-20 aracı aynı anda ÅŸarja baÄŸlayabildiÄŸini dile getirdi.

"Devlet desteklerse bu araçların kullanımı artar"

Yurt dışındaki belediyelerin, hükümetlerden yerli alım konusunda hibe desteÄŸi aldıklarını belirten Günay, "Türkiye'de de devlet belediyeleri bu ÅŸekilde desteklerse rakam önümüzdeki dönemde hızla artar. Çünkü halka hizmet açısından oldukça konforlu bir ulaşım biçimi." deÄŸerlendirmesinde bulundu.

Türkiye'de elektrikli otobüs alanına yatırım yapan firma sayısının giderek arttığına iÅŸaret eden Günay, ikinci nesil aracı üretmelerinin diÄŸer firmalara göre en büyük avantajları olduÄŸunu söyledi.

Tanıtımını yaptıkları yeni otobüste birinci nesil otobüslere göre ağırlığını artırmadan iskeletinde farklı materyaller kullandıklarını ifade eden Günay, aracın görünümünü de daha modern kılmaya çalıştıklarını bildirdi. Günay, firma olarak Ar-Ge faaliyetlerine büyük önem verdiklerini, ikinci nesil otobüs projesini yaklaşık bir yılda hayata geçirdiklerini dile getirdi.

Aytunç Günay, "Dünya çapında troleybüs, tramvay, metro ve elektrikli otobüsten oluÅŸan ürün grubunu kendi bünyesinde barındıran baÅŸka bir firma yok. Bazı ürünlerde Türkiye ve Avrupa'da marka konumundayız." diye konuÅŸtu.

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDÄ°M
  • 0
    ALKIÅž
  • 0
    KOMÄ°K
  • 0
    Ä°NANILMAZ
  • 0
    ÃœZGÃœN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

BaÅŸka haber bulunmuyor!

tokyobet-tokyobet-nerobet-tokyobet-goldenbahis-tokyobet-levabet-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ngsbahis-ngsbahis-tokyobet-nerobet-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ilelebet-betibom-ajaxbet-trendbet-anadolucasino-heybet-paribahis-aresbet-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-nerobet-pusulabet-piabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-pusulabet-casibom-aresbet-tokyobet-tokyobet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-g�venilir casino siteleri-aresbet-Deneme Bonusu-aresbet-aresbet-