TORKU’NUN BAŞARISI
24 Aralık 2018, Pazartesi 08:35TORKU markalı ürünler 2007’de yola çıktığında bu kadar gelişip, büyüyeceğine çok az ihtimal veriliyordu. Hatta “Nerden çıktı bu çikolata yapma merakı? Siz şekerinizi üretmeye bakın” diyenler vardı. Bu siz “Farklı sektörlere girmeyin.Büyümeyin, gelişmeyin” demekti, aynı zamanda.
O sektör, 2007’ye kadar kurtların elindeydi ve bir çeşit tekel oluşturulmuştu.Bilinen markalar,firmalar sektörü ele geçirmişti ve rekabet diye bir kavram yoktu. İstedikleri şekilde,istedikleri kadar üretiyorlar ve istedikleri fiyatla da piyasalarda alıcı buluyorlardı. Alıcılar için bu durumda mecburiyet sözkonusuydu. Başka alternatif yoktu,tüketici alacak ve ihtiyacını karşılayacaktı. İşte Konya'da kurulan TORKU, Türkiye’de gıda üzerinde oynanan oyunu ve büyük rantı bozan marka oldu. Sırf bu yüzden, TORKU’ya sektörün devleri itiraz etti ve karşı çıktı. Başlangıçtaki her türlü engel ve zorluğa rağmen, yöneticiler kararlıydı. Tesisleri kurdular,büyüttüler,geliştirdiler ve bir Türkiye markası yaptılar.
Şunun şurasında, 2007 tarihi ne ki? 2018’in sonu itibariyle baktığımızda, TORKU’nun tarihinin oldukça yakın bir tarih olduğunu görüyoruz. Uzun olmayan bir zaman diliminde büyük başarılar gösterildi. Bir Konya markası olabileceğine dahi kuşkuyla bakılan ve bazı çevrelerce de “Bakın görün olmaz,tutmaz,yapamazlar” denilen TORKU, bugün bir Türkiye markasıdır artık. Türkiye markası olmanın yanısıra, dünyada da bilinen ve tanınan bir markadır. Kısa bir sürede elde edilen bu başarı, yılmadan ve yorulmadan işini en iyi şekilde yapmaya çalışan şirket yöneticilerinin başarısıdır. Bu arada başlangıçtaki direncin kırıldığını, bir takım kaygıların ortadan kalktığını ve Konya’nın TORKU markasına sahip çıktığını da söylememiz gerekiyor.
Demek istediğimiz o ki, TORKU ‘yu planlayanlar,kuranlar her alanda ve her türlü direnç ve defansa karşı yılmadan ve yıkılmadan mücadele ettiler. Maalesef ülkemizde kolay olmuyor bu işler.Bu bakımdan TORKU’nun bugün geldiği nokta, bu alanda bir mucizenin gerçekleşmiş olması, olarak görülebilir.
Hediyelik ve bayramlık çikolata ile başlayan mamül ürün üretimi gofret,bisküvi,kek ve meyve suyu üretimi ile devam etti. TORKU çatı markası altında ürün çeşitlerine her geçen yıl yenileri eklendi. Bugün raflarda listelenen ürün sayısı 900’ün üzerindedir. İşte bizim mucize dediğimiz olay tam da bu.Kısa bir zaman içerisinde gerek üretim alanında, gerekse piyasaya oturma ve yerleşme anlamında elde edilen büyük başarı.
Başka ve önemli bir husus daha. TORKU markası Türkiye’nin bütün bakkal ve marketleriindeki raflarındaki yerini alırken, üretici de bu markaya çok güveniyor. “TORKU’ysa at sepete” Böyle bir gerçek var artık. Tüketici bakkal ve marketlerde eskinin bilinen markalarına elini uzatmak yerine, TORKU markasına elini uzatıyor, alıyor ve sepetine atıyor. Bu da şirket yöneticilerin önemli bir başarı hikayesi. Gerçekten şaşırmamak mümkün değil. Nasıl oldu da önce kurdular,ürettiler ve sonra da kısa sürede sektörde en öne geçtiler? Faaliyet gösterdiği sektörde üstelik oyunun bir parçası değil, oyunun kurucusu oldular.
TORKU ‘nun kelime karşılığı, “ipek gibi sağlam,ipek gibi saf ve temiz” miş. Gerçekten de ürettiği ürünler sağlam,saf ve temiz. Bu yüzden olmalı ki Türk halkı bu markayı sevdi,sahiplendi ve kucakladı.
Bu arada TORKU ödüle doymuyor, ödül üstüne ödül alıyor. En son İstanbul Marka ve Kariyer Zirvesi kapsamında ve bu yıl 2’ncisi gerçekleştirilen “Türkiye Altın Marka” ödülleri sahiplerini buldu. Konya Şeker’in gıda sektöründeki mamül ürünlerinin çatı markası olan TORKU , “Yılın Gıda Markası” kategorisinde halk oylamasında en fazla oyu alarak birinci seçildi.
Üretim ,insan ve şirket yönetme kabiliyeti esas faaliyet alanı olması gereken ve bu alanda da kendisini ispat eden başkan Recep Konuk alınan birincilik ödülünden sonra yaptığı açıklamada “Bizim asla taviz vermediğimiz husus doğallık, hijyen ve kalitedir” dedi.
TORKU, her açıdan çok farklı. En zor olan gerçekleştirildi.Bu mucize gibi bir şey.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.