Tüketimin yeni silahı moda
23 Mart 2024, Cumartesi 00:01Tarihteki ilk moda tasarımcısı Charles Frederick Worth 1846'da ürettiği özel tasarımlarıyla müşterilerini ayağına getirmeyi başaran ilk terzidir. Şüphesiz ki o da başlatmış olduğu bu akımın dev bir endüstri devi haline geleceğini tahmin etmemiştir. İngiltere’de doğmuş olan bu akım günümüzde modacıların ve modaevlerinin isimleriyle anılan kreasyonlar toplumsal tüketimi özendiren en büyük unsur haline gelmiştir. Modanın başkenti milano’ da düzenlenen en görkemli defilelere Prada, fendi, armani gibi dünya tekstilinde yerini almış firmalar ev sahipliği yapıyor. Bu dev firmalar Milano fashion week haftaları düzenleyerek modanın yönünü belirliyorlar. Temelde giysinin rahat ve işlevsel olması önemliyken bu bambaşka bir boyuta taşınıyor. Tek önemli olan kıyafetlerin popüleritesini arttırmak ve onları kitlelere satmak
YENİ MODA AKIMI “FAST FASİON “
Tarihte örtünme ihtiyacı için kullanılan kıyafetler günümüzde hızlı moda adıyla sürekli yenilenen ve tüketilen bir endüstri haline gelmiştir. Her ne kadar moda olanı değilde kendimize yakışanı giyinmek istesek de maalesef çevre ve sosyal medya tarafından dev firmaların güdümlendirdiği kalıplar içinde kodlanıyoruz. Örneğin modanın öncülerinden coco chanel beyaz olmanın soyluluk olarak algılandığı bir dönemde bronzlaşarak dolaşmış ve bu akımı başlatmıştır. Yemek yemek barınmak temel ihtiyaçtır ancak günümüzde en az bunlar kadar önemli bir diğer ihtiyaçta moda olanı giymek ve kendini özgün hissetmektir.
Yaşadığımız bu dönemde tüketim alışkanlığı moda yoluyla kitlelere empoze edilmekte. Aslında alışveriş terapisi sandığımız şey sırf moda diye kışın ortasında terlikle gezmek olmamalı.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.