Benimki Merak Soruları
30 Ağustos 2023, Çarşamba 00:00Kentler birbiriyle rekabet ve yarış halinde. Merkezi Hükümet bütçesinin kısıtlı imkanlarından alabildiğince fazlasını alma uğraşında. Bunu sağlayacak olan birlik ve beraberlik, planlı ve ısrarlı takip elbette de bence kentlerin lokomotifi yönetenlerden daha çok vatandaş olmalı. Yöneticileri motive edecek olan da daha önemli hedeflere kanalize edecek olan da vatandaş yani seçmen. Vatandaş yöneticileri ve vekilleri, Sivil Toplum Kuruluşları yöneticilerini izleyecek, sorgulayacak, bilinçli vatandaş hakkını kullanacak, kaderine razı beklerse de yakınmayacak.
Karadeniz illerinde hep bir Trabzon hegemonyası yakınması vardır. Konu gene gündemde. Ordu-Giresun ve Rize Havalimanlarının efektif kullandırılmadığından zira en iyi fiyat ve sefer uygunluğunun zorunlu olarak Trabzon yolculuğunu işaret ettiğinden yakınıyorlar. Ordu da yakınma içinde. O Ordu ki ülkenin kilometre başına an yüksek maliyetli Çevreyolu’nun ikinci etabını bitirtmek üzereler, denize konuşlandırılmış Havalimanlarından yurtdışına bir çok noktaya direk uçuş imkanlarına sahipler, Konya ile kıyaslayıp moralimi bozmayayım ama gene de şikayetçiler. Bir eski Ordu Milletvekili Bakan olayı şöyle özetlemişti “Karadeniz illeri tek başlarına kolbastı oynamayacaklar, el ele horon oynayacaklar ki Trabzon ile baş edebilsinler”
Konya birlik beraberlik içinde olabiliyor mu emin değilim. Sorun takibinde iktidar ve muhalefet vekilleri el ele olabilmeli ama ben iktidar vekillerimizin bile tek yürek çalışabildiklerini umut etmek istiyorum. Uzayan kollar bizdense gurur duymalıyız ama uzayan kollara kulp bulma adetimiz var maalesef sadece bizde değil ülkemde genelde. Ticaret ve Sanayi Odalarımız başta STK’larımız büyük hedefler koymalı bence ülkenin en büyük makine parkına sahip kentim mesela otomotiv markası yatırımı beklemek yerine organize edemez miydi? Mersin limanına bağlanma konusu yap-işlet-devret gibi bir projeyle öne alınamaz mıydı ? Yıllar önce kontrolsüz sulama ve yer altı su kuyuları gündeme geldiğinde uzmanlar “bu şekilde kontrolsüz kuyu açılırsa Konya’ya nereden su getirilirse gelsin yetmez” diye haykırdı ama biz sessizce ihaneti izledik. Bekleyen projelerimiz arasında sulama projeleri de var yol projeleri de ama biz beklemeye razıyız umudumuz olsun yeter modundayız.
Geleyim güncel merak sorularıma; 604 kilometre ile en uzun bisiklet yoluna sahibiz de mesela bisiklet yoluna giren motosiklet dönüş yapan Tır ile çarpışmış ve bir evladımızı yitirmiştik acaba olaydan sonra yollar gözden geçirilip tekrarını önleyecek tedbirler alındı mı? Belediyecilik proaktif yaklaşım gerektirir, önceden planlayıp sunmak idealdir mesela şimdi Şehir Hastanesi önüne köprülü kavşak yapıyoruz , burası hastane açılmadan önce yapılamaz mıydı? Biz galiba Hızlı Tren Garı İhalesini onuncuda,yeni Stadyum ihalesini ikincide, II. Kılıçaslan Köşkü çalışmasını üçüncü ihalede tamamladık , günümüzde pek böyle olmuyor da bir gelenek devam ediyor, Yüzme Havuzumuzu Rizeli, Hızlı Tren Garı’nı Ankara’lı, Şehir Hastanesi önü köprülü kavşağı Ankara’lı firma yapacak sanırım, hepsi ülkemizin şirketleri de ben merak ediyorum bunları yapabilecek kapasitede Konyalı firmamız mı yok, ihalelere mi girmiyorlar yoksa ihaleyi mi kazanamıyorlar? Ben mesela Konya’lı müteahhit olsam çocuklarıma, torunlarıma gururla bir kamu eseri bırakmak isterdim.
Madem Konyaspor sözüm ona Konya’mın en önemli markalarından onu konuşmamak olmaz .Başkanımızın göreve devam edeceği belliydi , o zaman mesela Ali Çamdalı lig başlamadan gelse daha iyi olmaz mıydı? Ortada altyapı önemli diyen bir yönetimimiz var ve Akademi ‘de yetişen evlatlarımızın gelişebilecekleri yarışmacı pilot takımımızdan kurtulma derdindeyiz. İçimi acıtan oyuncuların kaçacak takım aramaları, ortada kaldıklarını hissetmeleri ve Konya’nın gündeme bir altyapı takımını sahipsiz bırakmış olarak gelmesi. Maliyeti bilmiyoruz ancak 7 milyon liraya devir konuşuldu ki bu Konya şartlarında yarım villa parası. Maalesef bunu önleyecek sponsor da çıkmıyor, itiraz eden de yok. Yarın biri Konyaspor A takımını kapatmaya kalksa ona da susarız endişesindeyim artık. 1922 Konyaspor’un akıbeti Konyaspor olağanüstü kongresinde konuşuldu mu acaba? Konya bu takıma sahip çıkmalı ve 101 yıllık kulübe yakışmayacak bu planlanan son önlenmeli. Sanki kapatmak ve kurtulmak da bir projeydi zira her yıl gerilemesi ve arada küme düşmesine seyirci kaldık.
Son sözüm Belediyelerimize. Ticaret ve Sanayi Odalarımız bir resmi ürün ve loca/kombine alım desteği sunmuyor bildiğim kadarıyla, siz destek verin. Karatay Belediyesi mesela, tüm ilkokul birinci sınıf öğrencilerine kırtasiye ve okul çantası hediye ediyor. birer de resmi ürün Konyaspor forması verin Sn. Başkan, hem ilk formaları Konyaspor forması olsun hem Konyaspor kazansın. Mantıklı soruları paylaştım cevap alabilmek umuduyla, deli sorularım bende kalsın.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.
Yorumlar
Bülent Kalaycı
30-08-2023 15:35Çok güzel bir yazı. Sorgulamaya baslamissiniz. Birde yirmi iki yılda ya yapılan yanlışları ve başarıları sorgulasaniz iyi olacak. İhaleler isme veriliyor. Ekip hareketi yapılıyor. Dışardan gelen hava alır.