İLGİLENEN OLMAYINCA
14 Eylül 2022, Çarşamba 00:10Yan yana sayılabilecek mesafede iki bakkal dükkanı.
İki dükkanda aynı ürün.
Ürün aynı, fiyat farklı.
Birkaç örnek verelim.
Aynı firmaya ait 0.5’lik, 1.5 litrelik suyun fiyatı farklı.
Aynı firmaya ait aynı miktarlarda içecek gruplarının/meşrubatın fiyatı farklı.
Aynı firmaya ait atıştırmalık ürünlerin fiyatı farklı.
Yakında sigara ürünlerini de farklı fiyatlarla satılırsa şaşmamak lazım.
Meydan, o biçim meydan çünkü.
Bakmaya devam edelim.
Aynı cadde üzerinde yerel ve zincir marketler.
Ürün aynı, fiyat farklı.
Dikkat çeken örnekler verelim.
Aynı firmaya ait muhtelif litrelik Ayçiçek yağının fiyatı farklı.
Aynı firmayla ait muhtelif litrelik zeytinyağının fiyatı farklı.
Aynı marke bulgurun fiyatı farklı.
Aynı marka bakliyatın fiyatı farklı.
Aynı marka unun fiyatı farklı.
Aynı marka kağıt ürünlerinin fiyatı farklı.
Aynı marka temizlik ürünlerinin fiyatı farklı.
Aynı marka salçanın, konservenin fiyatı farklı.
Aynı işletmeye ait ve aynı gramajdaki 30’luk yumurtanın fiyatı farklı.
Aynı işletmeye ait şarküteri ürünlerinin fiyatı farklı.
Geçenlerde markette kasiyer kız 30’luk yumurtanın fiyatının 60 lira olduğunu söyleyince, ben pahalı olduğunu söylemiştim. Kızcağızın açıklaması şöyleydi. “Ama bizim yumurta çiftlik yumurtası” Sanki çiftlikten olmayan yumurtada varmış gibi.
Keyfilik söz konusu.
Kimse bu keyfiliği market alanlarının küçüklüğü/büyüklüğü/mevkii ya da çalışanların sayısı ve gider farklılığı ile açıklamaya kalkmasın sakin.
Meydan, o biçim meydan çünkü.
Aynı cadde üzerinde iki lokanta.
Çorba fiyatı farklı.
Sulu yemek fiyatı farklı.
Şehrin milli yemeği etli ekmeğin fiyatı farklı.
Et yemeklerinin fiyatı farklı.
Tatlının fiyatı farklı.
İçilen suyun, içilen ayranın fiyatı farklı.
Peki kalite çok mu farklı?
E, farklı olan mekanlar var tabi. Gene de bu durum çok farklı ve rahatsız edici fiyatlarla açıklanacak gibi değil.
Kafelerde, pastanelerde içecek ve yiyecek gruplarının fiyatı da farklı.
Tutkumuz olan çayın fiyatı farklı. Bir fincan kahvenin fiyatı uçmuş.
Sonra..
Sanayilerde aynı marka yedek parça ürünlerinin fiyatı farklı.
Sanayilerde aynı işin ücreti farklı.
Bir çok yerde vatandaşın ifadesiyle kafaya göre fiyat uygulanıyor.
İhtiyaç duyular her türlü mal ve hizmet alımında durum aşağı yukarı böyle.
Meydan, o biçim meydan çünkü.
Meydan, o biçim meydandan maksat; kamunun ilgisizliği. İlgisizlik yani denetimsizlik, başıboşluk. Buna bağlı olarak dumanlı havanın doğması.
İlgilenen kurumlar olmayınca, piyasa aktörlerinin keyfiliği da kaçınılmaz oluyor.
Bu sorunlara halk adına taraf olması ve çözmesi gerekenler ne yapıyor, ne güne duruyor?
Ahh.. Sosyal medya ne kadar kötüsün sen. Kendini iyi kullandırınca güllük/gülüstanlık sanılıyor alem.
Kullanıcılar aldanıyor.
Öyle değil çünkü.
Bilinsin.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.