KARDEŞİM MEHMET ALİ ŞEFİKCAN ALT GEÇİDİ İLE NİYE DENGEMİ BOZDUN?
18 Mart 2023, Cumartesi 00:00Hafta sonları genel, rahat yazılar yazarım.
Hiç kimseyi kızdırmak, üzmek gibi bir merakım olmaz.
Ortadan mümkün olduğunca çiçekle, böcekle idare ederiz.
Niye?
Çünkü insanların okurlarımızın yarısı tatil yapıyorlar.
Onları sıcacık evlerinde pijamalı terlikli çay, kahve keyfi yaparken niye üzelim ki?
…………
Amma velakin kimse kusura bakmasın dün daha evden çıkmadan başlayan kafamdaki gıcık, iğrenç soruların yerini, gazetede telefonu elime alıp sosyal medyada dolaşırken bizim Mehmet Ali’nin Şefikcan Alt Geçidi’ndeki görüntünün paylaşımı ile kayışı kopardık.
O zaman okuyup, görüp, dinleyip yazmayacaklarımı yazacağım.
Ucu kime dokunursa dokunsun.
Çünkü bu işler bilim olayı.
Akıl, fikir, ehil, mühendislik olayı.
…………
Konu çalma ise;
Çalın kardeşim çalın!
Konu zevk, sefa, lale dönemi ise;
Yiyin için keyif yapın.
Hayal edemediklerinizi bile yaşayın.
Ama garip gurabanın sade vatandaşın canını, malını SİZ almayın…
………………..
Sabah evden çıkmadan hükümetin en büyük destekçilerinden ulusal yazılı basının amiral gemisi bir gazetenin manşetini okudum.
Buyurun bu manşeti satır satır birlikte okuyalım.
“KAVŞAKTAKİ 5 ÖLÜMCÜL HATA...
8 kişiye mezar olan simge fotoğrafın röntgenini çektik...
En az 8 kişiye mezar olan Abide Kavşağı altgeçidinin bu fotoğrafı sel felaketinin simgesi oldu. Çünkü o fotoğraf felaketin nasıl ‘Geliyorum’ dediğinin de fotoğrafı. “Böyle olacağı belliydi” diyen Şanlıurfa Şehir Plancıları Odası Başkanı Mehmet Selim Açar projedeki 5 büyük yanlışı anlattı...
1. YER YANLIŞ: Bir kere alt geçidin yapıldığı yer yanlış. Bu bölgede Cavsak Deresi dediğimiz, askeriyenin (20. Zıhlı Tugay Komutanlığı) tarafından gelen ve şehrin tam ortasından geçip, şehri ikiye bölerek devam eden ve dahası halen aktif olan bir dere yatağı vardır.
2. DEŞARJ HATASI VAR: Aktif dere yatağının deşarj-baypas edilmeye çalışılması hatadır. Dere yatağına iniyorsun, del- geç yöntemi ile dar bir geçit yapıyorsun, bunu yaparken de dereyi deşarj etmeye yani boşaltmaya çalışıyorsun. Başarıyorsun da. Sanıyorsun ki dere kurudu. Ama 100 yılda bir de olsa taşma, suyun yeniden yatağını bulma ihtimalini hesaba katmıyorsun. Ciddi mühendislik hatası bu. Doğa, ona yapılan her müdahaleyi bir noktada geri alıyor.
3. DEBİ HESAPLANMAMIŞ: Alt geçit dere suyunun debisine göre inşa edilmeliydi. Devlet Su İşleri- DSİ’nin 100 yılda bir olabilecek afetlere yönelik çalışması var. O çalışmada dere yataklarının maksimum debiye ulaştıklarında ne kadar yükseleceğine dair grafikler var. O grafik ve verilere göre bir planlama yapılabilirdi. Bu kadar derine inilmeden daha yüksek bir altgeçit planlanabilirdi.
4. VİYADÜK YAPILMALIYDI: Buranın dere yatağı olduğu gerçeği kabul edilerek yeni bir proje geliştirilmeliydi. Suyun yatağına bir müdahale olmadan, maksimum debisi hesaplanarak illa alt geçit şeklinde değil de üstten viyadük yapılarak burası inşa edilebilirdi.
5. MAZGALLAR TEMİZLENMEDİ: Cavsak Dere yatağı ve bağlanan noktalardaki mazgallar temizlenmeliydi. Alt geçit inşaatının kendisinden çok konuşmamız gereken bir noktada, bu dere yatağının bağlandığı noktadaki mazgallar ile dere yatağının kendisinin temizlenmesi olmalı. Meteoroloji 5 gündür uyarıyordu ama bu konuda ‘Alt geçitleri kullanmayın’ uyarısından başka bir şey yapılmadı. Bu, alt geçit yağmur yağınca dolmadı. Dere yatağının taşması sonucu burayı sadece iki dakika içinde su bastı. Giren maalesef alt geçitten çıkamadı.
ŞANLIURFA’NIN DÜĞÜM NOKTASI
Şanlıurfa Şehir Plancıları Odası Başkanı Mehmet Selim Açar, Abide Kavşağı projesinin çıkış noktası ile ilgili de şu bilgileri verdi:
* Abide Kavşağı denilen bu noktaya bir alt geçit ya da kavşak yapılmak zorunda mıydı?
Öncelikle Abide Kavşağı denilen bu yol Şanlıurfa’nın düğüm noktasıdır. Şehrin bir ucundan diğer ucuna, neresine gitmek isterseniz isteyin, buradan geçmek zorundasınız. Diyarbakır, Gaziantep ve Mardin ile Harran yöresine açılan, şehrin tam göbeğinde dörtlü bir yol. Şanlıurfa’da trafiğin en çok sorun yaşandığı bölgelerden. Bu sebeple yıllardır buradaki trafiğe bir çözüm bulmak için yönetimler farklı farklı projeler üretti. Üst geçit ve su basan alt geçit aslında sosyal medyada yazılıp çizilenin aksine aynı proje değildir. Alt geçit projesi 2012’de yapıldı. 3 ay önce Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından hizmete açılan yer ise kavşak ve üstgeçittir.”
……………….
Sıra bizim oda başkanlarına da gelecek az daha sabredin.
………………….
Şimdi bilimden dönelim hayatın gerçeğine.
Ölen ölsün bilim umurunda mı
Kader der geçeriz.
Ha üç kişi daha ölsün ha 13 ya da 23 kişi daha.
Biz bu ailelerin ekonomik olarak gönüllerini yaparız sağda solla konuşmalarını önleriz.
O zaman faturayı kime keselim.
Bu alt geçit AK Partili eski Belediye Başkanı zamanında yapılmıştı.
O da zaten bizim partiyi sattı başka partiye geçti.
Hain(!)
Yeni AK Partili Belediye Başkanının suçu yok.
Yani yeter ki partisi bizden olmasında kimden olursa olsun.
Ben bu alt geçidi dakikalarca canlı olarak izledim.
Alt geçidinde her yerinde KARAYOLLARI’nın amblemleri vardı.
………….
Durunnnnn oraları karıştırmayın.
Bakın o zaman sıkıntı bize dokunabilir.
Ya da şöyle diyebiliriz.
Bize ne kardeşim yerel yönetim nereye, nasıl istedi ise biz oraya yaptık.
Bana ne(!)
Sonuçççççç.
İnsanlar öldü. Öldü…
Sorumlusu, suçlusu kim?
Böyle bir şey YOK… OLAMAZ DA
……………..
Allah rızası için yalvarıyorum ölümün, felaketin, acının, gözyaşının şu partisi bu partisi olmaz.
Allah razısı için bir kendinize gelin.
Ne olur rant, para, makam işini insanlarımızın canından önceye almayalım.
Bakın çalın, yiyin, için derken kimseye kızmıyorum.
Ne acıdır ki bu artık bir Türkiye gerçeği.
Demek ki o makamlarda ben de olsam aynısını yapacağım.
Onun için az çalalım az kaçıralım ama bunları yaparken de insanların canlarını almayalım haklarına dibine kadar girmeyelim diye yalvarıyorum.
Bu Türkiye bir dönem “BENİM MEMURUM İŞİNİ BİLİR” ile işini götürdü sonra da KAZAN KAZAN ile.
Tamam herkes KAZANSIN.
Ama bu kazanmada insanların canını malını böyle göz göre göre bağıra bağıra götürmeyelim ne olur(!)
………………
Neyse gazı aldım gidiyorum.
Bu manşet dengemi bozmuştu.
Sabah geldim telefonda sosyal medyayı tarıyorum.
Bir dönem birlikte çalıştığım damarında, kanının her atışında AK PARTİ diye atan gazeteci dostum Mehmet Ali şu paylaşımı yapmış;
“Uzaya gitmeden önce ayaklar yere basıyorken az yağmurda doluveren mazgalların ucubeliğini görsek….
Mutlu olabilirdik.
Şefikcan”
Mehmet Ali ne yaptın sen yahu?
Eskiden Meram Yeni Yol aklımı alırdı.
Şimdi günde en az iki kere kullandığım Şefik Can alt geçidini gözüme sokuyorsun.
Vallahi günümün içine ettin Mehmet Ali.
Şimdi her Şefik Can alt geçidine girişte çıkışta aklıma sen geleceksin.
Bana bir sade kahve borçlandın.
…………
Özür dilerim sizin de aklınızı karıştırdım.
Siz bana bakmayın.
Fosur fosur yatmaya devam.
Ölen ölür kalan sağlar bizimdir.
Paranın çözemeyeceği bir acı mı kaldı Allah aşkına(!)
GÜNÜN OKKALI SÖZÜ
Bazen rüyaların gerçek olmasını istersin, bazen de yaşadıklarının rüya olmasını
NE ZAMAN ADAM OLURUZ?
Bizde olmasa da başka bir yerde olan kötüden, yanlıştan, eksikten ders almayı becerebildiğimiz zaman daha iyi ADAM oluruz.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.
Yorumlar
bir bilen
18-03-2023 10:48bu işler sona ersin şu gariban millet hak ettiği muameleyi görsün istiyorsak önce kim olursa olsun hesap vermeyi veya hesap sormayı öğrenmemiz lazım.yoksa sonuç değişmez.ölenlere kader denir yaşayanlar kendini şanslı görmeye devam eder.Adam şehri başına yıkılmış utanmıyor vekil olmaya çalışıyor bir diğeri aleni eşini damadını işe alıyor bırak utanmayı terfi ediyor.sanki memlekette işini yapamayana bir ödül sistemi var.köprü altında madende selde iş kazası denilen cinayetlerde binlerce can gidiyor ortada kimse yok kader planı diyip geçiliyor.kader planı vardır evet kadere iman etmişiz lakin bu işler cinayet be kardeşim cinayet.gidip adamı vurun sonra kader böyleymiş içimden bir ses vur dedi diyin.ölenin aileside napalım kaderinde vurulmak varmış desin.böyle iş olurmu.
Yerli
18-03-2023 09:58Bir ara ne kadar mütevazi idiler
Rgndgd
18-03-2023 09:38Adana Çevre Yolu ile Karaman Caddesini birbirine bağlayan Kanal Caddesi, orta refüj çalışmaları tamamlandıktan sonra 3 şeritli yol haline geldi buradaki kocaman kanallar dolduruldu yol oldu döşenen büz borular bir selde felaketi önleyecek boyutta mı