RANDEVU REZALETİ
08 Haziran 2022, Çarşamba 00:00Kamu hastanelerinden hasta ve hasta yakınlarının telefon ya da internet üzerinden randevu almaları çoğu zaman mümkün olmuyor.
Teknoloji randevu işlemini kolaylaştıracaktı ama zorlaştırdı.
Tam olarak gerilim randevu alma işlemi.
İnternet üzerinden alınmaya çalışılan randevu zor, telefonla alınmaya çalışılan randevu ise daha zor.
Bazı kamu sağlık kuruluşlarının internet sayfalarında güncellenmeyen telefonları ve dahili hat numaraları, vatandaşa pösteki saydıran cinsten. Santraldan cart komut. “Aradığınız bölüm için 1’i tuşlayın. 2’yi tuşlayın, 3’ü tuşlayın. 4’’ü tuşlayın.” Bazen ne kadar tuşlarsan tuşla aranan bölüme bağlanmak imkansız oluyor. Sonuç santrala iade.
Bu ilk sinir bozucu arama işleminden sonra ikinci arama işlemine başlıyor vatandaş çaresiz bir şekilde mecburen. Bazen gün boyu süren aramalar olduğu gibi, birkaç gün süren aramalar bile oluyor.
E, bu şekilde randevu olmak hiç kolay olmuyor tabi.
Genellikle de alınamıyor zaten.
Eziyet mi, eziyet.
Hem de vatandaşa yapılan eziyetin en ala olanlarından.
Sağlık kurumlarından randevu meselesinde teknoloji devreye girdi ama hasta ve hasta yakınlarının işinin kolaylaşmadığı da kesin.
Sonuç: Bazı sağlık kuruluşlarının özellikle de kamu ve üniversite hastanelerinin internet sayfalarındaki iletişim bilgileri güncellenmeli.
“1’i, 2’yi, 3’ü, 4’ü tuşlayınız” şeklindeki boşboğazlığa son verilmeli.
Vatandaş ilk aradığında istediği bölüm asistanını ile görüşebilmeli, randevu alabilmeli.
Yeri gelmişken üniversite hastanelerinde hastaya özel muayene için türlü sebeplerle randevu vermeyen hocalarda var. Rektörler, fakülte dekanları, başhekimlikler duysun, görsün vatandaşa gösterilen bu ilgisizlik ve sorumsuzluğu.
Sistem nasıl olur bilmem ama mutlaka rehabilite edilmeli ve vatandaşın işi kolaylaştırılmalı.
Nasıl bir eziyet, nasıl bir rezalet bu böyle?
MERAM TIP’TA RANDEVU
Telefon ya da internet üzerinden randevu alabilmek özel maharet gerektiriyor.
Nasıl mı?
Şöyle..
Meram Tıp Fakültesinde bazı bölümlerde randevu almak için devreye adam koymak gerektiği iddiaları dilden deli dolaşıyor.
Başhekimlik tarafından bazı bölüm branşlarına polikliniklerinde günlük 40 civarında hasta muayene kontenjanı veriliyor. Sevkli ve acil gelenler bu sayıya dahil değil.
Somutlaştıralım..
İddiaya konu polikliniğe gelen 40 hastanın önemli bir kısmı referanslı hasta. Kurum yöneticileri tarafından kendilerine randevu alınan hastalar. Yani ayrıcalıklı olanlar.
Referans kimden?
Yine iddiaya göre rektörlük, dekanlık, başhekimlik ve ağırlığı olan hastane personelinden.
E, iddia doğruysa yanlış tabi.
Olmaması gerekir.
Kul halkı.
Kul hakkını söz konusu üniversite yöneticilerinin iyi bildikleri sanılıyordu.
Rektör Cem Zorlu bey hastaneyle ilgili tartışmalı mevzulara lütfen vakit ayırabilir misiniz?
İçerden ve dışarıdan gelen bilgi ve duyumlara göre, vatandaşın şikayetine konu icraatlar söz konusu hastanede.
Başka kamu hastanelerinde de benzer durumlar yaşanabilir mi?
Şüphesiz ki yaşanıyor.
Sonuç: Randevu rezaleti.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.