Konya
18 Ekim, 2024, Cuma
büyükşehir
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

TRAFİK VE YOL

03 Haziran 2024, Pazartesi 00:38
TÜİK’in Şubat ayı verilerine göre ilimizde trafiğe kayıtlı taşıt sayısı 868 bin 567.
Nisan ayında 196 bin 309 yeni  taşıtın daha trafiğe kaydının yapılmasıyla birlikte, ilimizde muhtelif cinsteki araç sayısı bir milyonu geçti.
Nisan ayında trafiğe kaydı yapılan taşıtların yüzde 54.3’ünü motosiklet, yüzde 32.9’ünü otomobil, yüzde 7.1’ni kamyonet, yüzde 3.2’sini traktör, yüzde 1.6’sını kamyon, yüzde 0.5’ini de  minibüs oluşturdu.
Taşıt sayısındaki artış Türkiye genelinde olduğu gibi, Konya’da da ekonomik krizden fazla değil hiç etkilenmediğini gösteriyor. İlimizde Nisan ayında trafiğe yeni kayıtlı taşıt sayısının yaşanan krize meydan okuduğu ya da ekonomik krizin söylendiği kadar derin olmadığını gösteriyor. Bunun başka bir izahı olabilir mi? Farklı izah yapanlar mutlaka olacaktır.
Taşıt sayısının artması şüphesiz ki güzelde, iddia edilen derin yokluk dönemlerinde taşıt sayısının birkaç ay gibi kısa bir zaman içerisinde yüzde 15 civarında artmış olması normal mi? Sahi nasıl oluyor, nasıl beceriliyor bu sayıda taşıt alımları? Bir terslik var ekonomik anlamda hiç değilse bu işte?
Taşıt sayısının arttığını yollarda da görüyor insanlar. Şehir içi yollarda günün belli saatlerinde ve hafta sonlarında  da uzun araç uzun kuyrukları oluşmakta.
TRAFİK VE YOL
Şehir içi trafik tam olarak kargaşa.
Sinyalizasyon ihlalleri tam gaz.
Hız ihlalleri Allah ne verdiyse.
Cadde ve  sokak aralarında gaza basıp toz kaldıran araçlar.
Hatalı sollamalar.
Hatalı şerit değiştirmeler.
Hareket halindeyken türlü video çekimleri.
Cadde ve sokaklarda drift cehalet ve ukalalığı.
Lunaparklardaki gibi çarpışan otomobiller.
Yahu nedir bu?
Yok mu bunun bir çaresi?
Taşıt sayısı artarken bunları görmek, görüp de bakmamak en basit haliyle nemelazımcılık olmuyor mu?
Kuralsız sürücülerdeki rahatlık, nemelazım anlayışının sonucu olmuyor mu daha çok?
Sürücülerdeki nemelazımcılığa, sorumlu kurumların rahatlığı sebep olmuyor mu? An itibarıyla böyle bir fotoğraf söz konusu.
YOLLAR
Şehir içi trafiğini rahatlatmak için belediyeler yol yapımına hız verdi. Selçuklu, Karatay ve Meram bölgelerinde yeni yollar açıldı. Şehir içinde hakikaten güzel yollar yapıldı. Yapılan yollarla semtler arasında bağlantı sağlandı ama yetmiyor. Daha çok yol yapmak lazım. Daha çok trafiği rahatlatan yol düzenlemeleri yapmak lazım.
YOLLAR YETERLİ DEĞİL
Birkaç örnek hafta sonları Borsa-Adana Çevre Yolu Kavşağı, bu kavşaktan Karaman Yolu Kavşağı, oradan Kozağaç Kavşağına kadar olan istikamette sorumluları kimse trafik hareketini ve kuralsızlıkları  gidip bir görmeli. Üç şeritli yol, 5-6 şeritli yol oluyor trafik yoğunluğundan.
Kozağaç Kavşağı-Hatıp arası bir sorumlu, bir yetkili kimse akşamın her saatinde ve hafta sonlarında bu yola gidip bir bakmalı. Ne bu yol böyle? .Bölgede  konut- nüfusa  bağlı trafik yoğunluğu yetmediği gibi, ruhsatlandırılan çok sayıda düğün salonu söz konusu yolda güvenli trafik hareketini bitirdi. Yetersizliğinin yanında hız, ihlal ne ararsan var bu yolda.
Kent Plaza-Marangozlar Kavşağı, Marangozlar Kavşağı’ndan Otogar Kavşağı arası başka bir felaket. Otogar Kavşağı’nda o kadar büyük bir göbeğe ne gerek var? O ve benzeri başka göbekler trafiği durdururken, çeşitli kazalara da sebep oluyor.
Otogar Kavşağı-Kampüs arası malum yol. Ölümlü ve yaralamalı kazalarıyla ünlü yol, bu yol. Bahsi geçen tüm bu yolların ve benzerlerinin rehabiliteye ihtiyacının olduğu görülüyor ama harekete geçmekte zorlanılıyor.
Neticede; yollar yetmiyor.
Yetmiyor; nüfus ve trafiğe çıkan araç sayısı hızla artıyor.
Bu durumda yol yapımı en önemli öncelik olarak karşımıza çıkıyor.

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

tokyobet-tokyobet-nerobet-tokyobet-goldenbahis-tokyobet-levabet-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ngsbahis-ngsbahis-tokyobet-nerobet-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ilelebet-betibom-ajaxbet-trendbet-anadolucasino-heybet-paribahis-aresbet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-nerobet-pusulabet-piabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-pusulabet-casibom-deneme bonusu-deneme bonusu-Ankara escort-goldenautumncare.com-avrupa yakas? escort-goldenautumncare.com-iskconbhimavaram.com-dfdtgc.com-taagstudios.org-midtownindoorsoccer.com-sbybp.com-ONW?N-onwin-ip stresser-