Konya
08 Eylül, 2024, Pazar
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

TRAMVAY

10 Haziran 2024, Pazartesi 00:39
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımlar Genel Müdürlüğü ile Büyükşehir Belediyesi arasında, Şehir Hastanesi-Stadyum Tramvay Hattının 2.Etap yapım devir protokolü geçen hafta içerisinde imzalandı.
Tramvay hattının 1.Etabının temeli de yerel seçimlerden sonra atılarak, çalışmalar başlatılmıştı. Toplu ulaşım çalışmalarında Büyükşehir Belediyesinin vitesi yükselttiği anlaşılıyor. İki etap halinde yapımı planlanan tramvay hattının geçeceği güzergahlar demir ağlarla donatılacak. Çalışmalar tamamlandığında şehirde ulaşım büyük ölçüde rahatlarken şehir trafiği de gene büyük ölçüde rahatlamış olacak.
Tramvay toplu ulaşımda hızlı ve büyük kolaylık.
Metro değil de, neden tramvay?
Metro bir şekilde yapılamıyorsa, tramvay ulaşım ağını zenginleştirmek akılcı bir tercih olarak görülmüş olmalı. Bu, bugün için doğru bir tercih. 30 yıldır var olan toplu ulaşım sorunu yeni tramvay güzergahları ile giderilebilecektir. Böyle bakmak lazım yeni tramvay hatlarının trafik ve nüfus yoğunluğa göre belirlenmesi  ve yapım çalışmalarının başlatılmış olmasına. Kaldı ki, bu kadar geniş ve  farklı alanlarda metro yapmak da mümkün değil.
2 etap halinde yapılacak olan yeni tramvay güzergahlarının yapım modeli şöyle: Geçmişteki “devlet-millet el ele” modelinin, tramvay hatları yapımında” Devlet-Büyükşehir Belediyesi el ele modeli” olarak tanımlanabilir” Söz konusu model her şeyden önce yapım süreçlerini hızlandıracak ayrıca daha başka türlü faydalarda sağlamış olacaktır.
Her gün sabah saat 06.00, gece 24.00 arası hizmet veren ve yüzbinlerce insanın ulaşımını sağlayan mevcut tramvay hatlarının güzergahlarına da bakalım.
Tramvayla ulaşımda hat-1: Alaaddin-Selçuk Üniversitesi  arası. Şehir için trafiğinin en yoğun olduğu bölge, bu bölge. ANAP döneminde şehrin toplu ulaşım hayatına tramvay girmemiş olsa, bu hatta trafiğin ne olacağını-nasıl olacağını düşünmek bile dehşet veriyor insana.
Tramvay ulaşımında hat 2- Alaaddin- Adliye arası, AK Parti Belediyeciliğinin hizmeti. Başkan Tarih Akyürek.
Tramvay Selçuk Üniversitesi kampüsü içerisi hat, AK Parti Belediyeciliğinin eseri. Başkan Tahir Akyürek.
Bu 2 hat arasındaki durak sayısı 44 olup, toplam uzunluğu da 41 Km.
YAPILACAK OLAN YENİ TRAMVAY HATLARI
Şehir Hastanesi-yeni stadyum arası toplamda 11 Km.’lik bir hat.
İki etap halindeki tramvay hattının toplum uzunluğu 21 Km.
Bu yeni hat Aksaray Yolu-Aslım Caddesi arasındaki güzergahlarda hizmet verecek. Baktığınızda bu hattın çok önemli bir hat olduğunu görüyorsunuz. Şehir Hastanesi-Yeni Stadyum, Aksaray Yolu-Aslım arasında binlerce konut, on binlerce insanın çalıştığı ve gidip-geldiği yeni yapılan binlerce sanayi dükkanı.  Bu yeni hat, en az hat-1 kadar toplu ulaşım alanında değerli olacaktır.
Toplu ulaşımda tramvay hamlesi önemli.
Şehir içinde toplu ulaşım giderek güçleşmeye başladı.
Bazı noktalarda trafik felç  ve ulaşımda da zaman alıcı büyük sorunlar yaşanıyor.

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

tokyobet-tokyobet-nerobet-tokyobet-goldenbahis-tokyobet-levabet-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ngsbahis-ngsbahis-tokyobet-nerobet-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ilelebet-betibom-ajaxbet-trendbet-anadolucasino-heybet-paribahis-aresbet-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-Deneme bonusu veren siteler-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-nerobet-pusulabet-piabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-pusulabet-pusulabet-pusulabet-muhasebeci maa?lar?-casibom-aresbet-tokyobet-tokyobet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-orisbet-