Üniversite Sınav Sonuçları Milli Eğitim Camiasını Tatmin Etmiş Midir?
27 Temmuz 2022, Çarşamba 08:18Büyük hedefleri olan bir ülkeyiz.
Dünya’nın ilk on ekonomisi arasında olacağız.
Kişi başı gelirde on bin dolar kritik noktasını aşacağız.
Katma Değeri yüksek ürünler üreteceğiz.
Uluslararası markalarımız olacak.
Olacak ama nasıl olacak? Sınavlar bitti, iki yıl sonra okullarına kavuşan öğrencilerimiz hak ettikleri tatillerine başladı.
Benim için sınırsız değere sahip öğretmenlerimizin tatilleri de başladı.
Milli Eğitim camiası da derin bir ohh çekmiştir belki.
Oysa Üniversite Sınav Sonuçlarına bakınca büyük hedefleri olan ülkemin tatile değil Eğitim Seferberliğine gereksinimi var. Derhal ve acilen..
Önce Üniversite Sınavı doğru cevap ortalamalarını paylaşayım;
TYT (Temel Yeterlilik Testi) Matematik 40 soruda 6.9; AYT (Alan Yeterlilik Testi) Matematik 40 soruda 7.2; TYT Türkçe 40 soruda 17.7; AYT Türk Dili ve Edebiyatı 24 soruda 6.6; TYT Fen 20 soruda 3.2; AYT Fizik 14 soruda 2.3.
Üniversite tercihi yapabilmek hatta üniversiteye girebilmek için tek net cevabı olması yeterli oluyormuş.
Eskiden “Eylül’de Gel” sadece Alpay’ın şarkısı değil; Bütünleme Sınavları tarihiydi.
Bütünlemeye hatta yeterli başarı gösterilmezse sınıfta da kalınırdı.
Eğitime popülizmi yerleştirdik, özellikle bazı okullarda veli telefonlarıyla başarı notları yükseltildi; bir zamanlar mezuniyet not ortalamaları ile girilen Süper Lise’ler vardı; şişirilmiş notlarla bu okulların sonunu getirdik; Okul Başarısını yüksek göstermek için gene şişirilmiş notlarla okula gelen öğrenciyi teşekkürlük; biraz çalışanı takdirlik yaptık; artık herkes takdirlik ancak takdirlik öğrencilerimizin Üniversite Sınav Başarı ortalamaları yerlerde maalesef. Günümüzde bir net Üniversite girişi için yeterliymiş. Sözün özü Üniversite’ye girme başarısı gösteren öğrencilerimizin çoğu maalesef bu ortalamalara bakılınca sınıfını geçemeyecek öğrenciler.
Milli Eğitim Bakanlığı vizyonu “Okul öncesi, ilk ve orta öğretim çağı öğrencilerini bedeni, zihni, ahlaki, manevi, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden geliştiren ve insan haklarına dayalı toplum yapısının ve küresel düzeyde rekabet gücüne sahip ekonomik sistemin gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatarak geleceğe hazırlayan eğitim ve öğretim programları tasarlamak, uygulamak ve güncellemek; Ulusal politika ve strateji belirlemek, uygulamak ve denetlemek” şeklinde başlıyor.
İyi bir eğitim hem toplumsal yapının hem de gelişmiş ülke olmanın olmazsa olmazı.
Peki Üniversite Sınavı aşamasına gelen öğrencilerimizin başarı derecesi maalesef istenilenden uzakken öğretmenlerimizin sınav başarısına bir göz atalım. Elimde 2016 Öğretmenlik Alan Bilgi Testi Sonuçları mevcut. Lise Matematik öğretmenliği alanında 50 soruda 9; Türkçe alanında 32; Sosyal alanında 29; İngilizce alanında 27; Din Kültürü ve Ahlak alanında 25; Coğrafya alanında 25; Türk Dili ve Edebiyatı alanında 22; İlköğretim Matematik alanında 17; Biyoloji alanında 17; Fen alanında 16, Fizik alanında 15; Almanca alanında 14, Tarih alanında 27 değerli öğretmenlerimizin 50 soruluk sınavlardaki doğru sayıları.
Öğrencilerimiz ve öğretmenlerimize baktık, bir de Milli Eğitim kadro planlamasına bakmak istiyorum. Sayıştay 2020 raporuna göre İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin çoğunluğunun Milli Eğitim Bakanlığı yönetmenliklerinde belirlenen İlçe Milli Eğitim Müdürü olma vasfı ve yeterliliğinden uzak olduğu tespit edilmiş. İstenilen yönetmelik şartı öyle olağanüstü özellikler gerektirmiyor. Uygun sınavla atananlardan en az 2 yıl Şube Müdürlüğü veya en az dört yıl Eğitim Kurumu Müdürlüğü yapmak yeterli. Mili Eğitim Bakanlığı Sayıştay eleştirisine uygun vasıflarda olmayanların atanma mazereti olarak insan kaynağı yetersizliğini göstermiş. Vahim olan koskoca Milli Eğitim camiasında İlçe Milli Eğitim Müdürü olma vasfına sahip yeterli eleman bulunamaması.
Büyük hedefleri olan bir ülkeyiz. Maalesef yaşlı bir toplum olmaya doğru gidiyoruz. O nedenle kalkınmamızı hızla tamamlamak zorundayız. Ancak Mili Eğitim camiası içinden yeterli vasıfta İlçe Mili Eğitim Müdürü bulamayan bir Eğitim camiamız varsa, Üniversite giriş sınav sonuçları başarıdan uzaksa ve bir netle bile Üniversiteye girilebiliyorsa; Öğretmenlerimizin alan yeterlilik sınavı başarılarından söz etmek mümkün değilse bunları nasıl başaracağız? 2016 Öğretmen Alan Bilgi test sonuçları gözleri Eğitim Fakültelerine çevirtmeli ve reformlar başlatılmalıydı; yapılmadı. Bu yıl Üniversite Sınav Sonuçları tatil değil tam bir eğitim seferberliğini zorunlu kılmaktaydı, rahat rahat tatile çıkıldı, ben kayıp günler olarak değerlendiriyorum ve kayıp yıllara dönüşmesinden endişe ediyorum. Umarım gereken reformist adımlar bir an önce atılır, yoksa büyük hedefler büyük hayaller olarak kalır. Huzurlu ve mutlu bir yaşam dilerim.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.